site.btaХИНА: Министърът на туризма на Хърватия казва, че секторът е подготвен за пиковия сезон, призовава за предпазливост при ценообразуването


Хърватският туристически сектор е добре подготвен за пиковия летен сезон и тъй като съотношението цена – качество е ключов фактор при избора на дестинация тази година, е важно ценообразуването да става умно, за да се затвърди имиджът на Хърватия като дестинация, която предлага качество, заяви пред агенция ХИНА хърватският министър на туризма и спорта Тончи Главина.
Преди пиковия туристически сезон Главина каза, че добрата подготовка на сектора е била потвърдена на среща със службите за спешна помощ в началото на май и че Хърватия е била популяризирана в международен план като целогодишна дестинация, предлагаща разнообразие, качество и стойност.
Лятното търсене е стабилно, няма причина за нереалистично повишаване на цените
На въпрос за търсенето през лятото, Главина каза, че прогнозите са на нивото на миналогодишните и постъпващите данни дават основание за оптимизъм, въпреки че ценовата конкурентоспособност трябва да остане приоритет.
„Това не се отнася само за настаняването, но и за всички услуги, свързани с туризма. Правителството е приело осем пакета за подкрепа на стойност 8,3 милиарда евро, включително помощ за туристическия сектор, така че няма оправдание за нереалистично повишаване на цените“, каза той, добавяйки, че трябва да се вземат предвид промените на световния пазар.
„Цените трябва да съответстват на качеството. Ако е така, никой няма да се оплаква. Проблемите възникват, когато това не е така. Цените започнаха да се стабилизират в някои райони и очаквам по-нататъшна стабилизация“, каза той.
Вътрешният туризъм достига рекордно високи нива
На въпрос как местните туристи реагират на ценовите тенденции, Главина подчерта, че хърватските туристи са втората най-важна група след германците.
„Досега тази година местните туристи достигнаха рекордно ниво - над 1,1 милиона души и близо 2,7 милиона нощувки до 10 юни, съответно с 8% и с 6% повече на годишна база“, каза той.
Силен старт на юни, нарастващи приходи
Главина определи началото на юни като „фантастично“, с 15% повече туристи в сравнение със същия период на миналата година, особено поради значителното увеличение на германските туристи.
По отношение на финансовите показатели, той заяви, че до 1 юни са издадени 153,4 милиона касови бележки от услуги, свързани с туризма, което е с 2,6% повече спрямо миналата година, като общата стойност на фискализираните касови бележки надхвърля 1,97 милиарда евро – увеличение с 10,1% на годишна база.
(Тази информация се разпространява от БТА по договор с хърватската агенция ХИНА)
/ЕЩ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина