site.btaКомисията за прякото участие на гражданите започва обиколка в страната за дискусии и предприемане на мерки да се намали насилието между деца
На заседание в Народното събрание Комисията за прякото участие на гражданите, жалбите и взаимодействието с гражданското общество разгледа темата за предотвратяване на насилието между деца. Освен това беше направен график за посещения по области в страната, на които ще се дискутира темата за насилието между подрастващи, като се очертаят основните проблеми и начини за справяне с тях.
Графикът беше приет със седем гласа "за" и нито един "против и "въздържал се". Според него първото заседание за добри практики и предприемане на мерки да се намали насилието между деца ще бъде на 11 ноември от 11:00 ч. в Перник. След това предстоят обиколки в още градове, сред които Пловдив, Пазарджик и други.
"Насилието между деца в България се повишава. В същото време родителите не подават достатъчно сигнали и не откликват на проблемите, които ние виждаме и тревожат обществото ни. Един на всеки 10 от родителите е подал сигнал, а това е недостатъчно", каза председателят на комисията Росица Кирова (ГЕРБ-СДС).
Тя отбеляза, че дете насилник също има нужда от грижа и внимание. "Препоръките, които ние направихме на Национална кръгла маса за предотвратяване на насилието между деца, е въвеждане на допълнителен час с възпитателни дейности", каза тя. Кирова допълни, че връзката между класен ръководител, психолог, директор на училище и родител, трябва да бъде нормативно определена и да бъдат създадени обучителни центрове за родители, а не само за деца. По думите ѝ, проблемът е свързан с няколко поколения родители, за които базовите ценности са останали на заден план.
На заседанието на комисията беше посочено, че щатните бройки за психолозите в училищата са недостатъчни. Като пример бе дадена област Монтана, където има трима училищни психолози за всички училища в региона.
"Отговорни хора сме, родители сме. Трябва да имаме ясна позиция, когато отидем на такива срещи", каза Димитър Иванов от ГЕРБ-СДС. Той подчерта, че към днешна дата родителят отиват в училище с нагласата, че неговото дете трябва да бъде защитено и учителят да се съобразява с детето, като направи и съпоставката, че преди години е било обратното и ученикът е трябвало да има респект от учителя.
По думите му е необходимо да се открие начин да се стигне по някакъв начин до семейната среда. Освен това е необходимо да се обърне внимание как децата използват различните видове приложения и социални мрежи.
„От много години вече ролята на класния ръководител е на човек, който поддържа дневника“, допълни председателят на комисията Росица Кирова.
"Не се работи и не се преподава емоционална интелигентност. Няма механизми за вдъхновяване на децата, а в това се състои истинското разковниче", отбеляза Манол Пейков от „Продължаваме промяната“ – Демократична България“.
/АБ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина