site.btaНавиците на успешните компании обсъдиха мениджъри на форум в София

Навиците на успешните компании обсъдиха мениджъри на форум в София
Навиците на успешните компании обсъдиха мениджъри на форум в София
БТА, София (1 юли 2025) Събитие на тема "Навиците на успешните хора и компании" организира списание BG Global в хотел "Интерконтинентал". На снимката (от ляво надясно): съдружникът в "Експлора" (Xplora) Георги Малчев, главният изпълнителен директор Боряна Манолова и изпълнителният директор Румен Цонев.Снимка: Христо Касабов/БТА (КН)

Кои са навиците на успешните компании и техните ръководители? Отговор на този въпрос дадоха четирима мениджъри от различни сфери на провеждащия се днес в хотел "ИнтерКонтинентал София" форум "Навиците на успешните хора и компании", организиран от сп. "Бизнес Глобал" (BGlobal). БТА е медиен партньор на събитието. Участници в разговора бяха Боряна Манолова, главен изпълнителен директор на "Сименс" (Siemens) за България, Северна Македония и Украйна; Румен Цонев, главен изпълнителен директор и председател на Съвета на директорите на "Холдинг КЦМ 2000"; Георги Малчев, съдружник в "Експлора" (Xplora). С видео обръщение в събитието се включи и Лилия Месечкова, старши вицепрезидент "Управление на продукти - дигитални преживявания" в "Прогрес" (Progress).

Водещ на панела беше Владимир Борачев, професионален сертифициран коуч. Той откри разговора, очертавайки четири навика на успешните компании, които изведе въз основа на своя професионален опит. Успешната компания, според него, стъпва на първо място върху разбирането за силата на положителната организационна култура. На второ място Борачев посочи предприемането на мерки за предпазване от критични грешки. На трето място модераторът изтъкна създаването на проактивни и мислещи служители, а накрая - последователно и периодично предоставяне на обратна връзка и проявяване на интерес към всеки един служител в компанията. 

"Опитваме се да следваме тенденциите, но и да ги изпреварваме и така да създаваме нови тенденции и възможности", каза Боряна Манолова от "Сименс". За да е възможно това, мениджърът посочи и нужното условие - служителите да работят в среда, която ги стимулира да разсъждават, да виждат възможности и да разбират нуждите на клиентите. 

Друг ключов навик, който Манолова изтъкна, е овластяването на служителите да вземат решения и да рискуват умерено в преследването на начертаната бизнес стратегия на компанията. В тази среда, която създава условия и границите да се рискува, грешките не се наказват, а анализират и служат като опит за екипите, посочи мениджърът. 

Третият важен навик в "Сименс", според Боряна Манолова, е умението ръководителите да се вслушват в гласа на тези, които се включват в разговорите последни. Това, по думите ѝ, са обикновено по-тихите и скромни служители, които обаче имат добри идеи. 

Привързаността на всички служители към ценностната система на компанията е ключовият навик, който изтъкна Румен Цонев от "Холдинг КЦМ 2000". Ето защо, стъпвайки на тази фирмена култура, ръководството на дружеството се стреми да търси и да насърчава хората, които следват и споделят фирмените ценности.  

За Георги Малчев от "Експлора" двата ключови навика в успешната компания са отговорността и способността на служителите да не се примиряват. Според него примирението е пагубно за всяка една организация и ръководството следва да се стреми да го премахне, веднага щом го забележи. 

Умението да изследваме и да осмисляме случващото се и бързо променящия се свят около нас, с готовност за гъвкава и бърза реакция е от водещо значение за Лилия Месечкова от "Прогрес". За да е възможно това обаче служителите и ръководните кадри следва да бъдат любопитни и с отворено съзнание. Критичното мислене и желанието за постоянно учене са от голямо значение при изготвянето на стратегическите корпоративни планове. А от служителите се изисква да възприемат различните гледни точки, да бъдат гъвкави и активни слушатели.  

Участниците в дискусията споделиха и своите виждания за ролята на ръководителя, така че посочените вече навици да бъдат част от корпоративната култура. 

Личният пример, менторството, полагането на усилия и умението на ръководителя да се извинява при грешки са от водещо значение за Георги Малчев. 

Румен Цонев също определи личния пример като много важен за една успешна компания и на свой ред добави потребността на ръководството от непрестанен стремеж за развитие, както и да изискват и да полагат усилия за развитието на служителите. Защото, за разлика от хората, по думите му, компаниите не могат да си позволят да не се развиват. Румен Цонев разказа и за органичната връзка, както се изрази той, на фирмата с професионални гимназии и учениците в тях в Асеновград и в Мадан. 

Ролята на мениджъра е да бъде диригент заради работата му с различни екипи, съставени от много националности и култури, смята Боряна Манолова. Един мениджър, по думите ѝ, трябва да се стреми да създаде среда на приобщаване и на доверие. Тя също изтъкна значението на личния пример, наред с доверието на ръководителя към служителите и овластяването им да вземат решения. 

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 23:00 на 03.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация