site.btaСливенски фирми са предложили да обучават ученици в производствените си бази

BOBSTH 17:37:31 11-01-2019
PP1736BO.016
Сливен - план-прием - дуално обучение

Сливенски фирми са предложили
да обучават ученици
в производствените си бази


Сливен, 11 януари /Велина Василева, БТА/
Сливенски фирми са предложили да обучават ученици в производствените си бази. Това съобщиха от областната администрация, където днес се е състояла среща с директори на училища за план-приема за следващата учебна година.
Началникът на РУО-Сливен Боян Аксаков е посочил, че приоритет при определянето на държавния план-прием за 2019-2020 г. е преструктурирането му в посока към STEM профили и професии. Другият приоритет е да се увеличи броят на учениците в професионалните паралелки.
От ПГ по механотехника кандидатстват за шест паралелки, като една от тях ще е с дуално обучение за машини и системи с цифрови програмни устройства. СУ "Неофит Рилски" в Твърдица ще разкрие прием в три паралелки, като две от тях ще са дуални, по производство на облекло и текстил, и практиката на учениците ще бъде в текстилна фирма. От ПГ по текстил и облекло "Д.Желязков"-Сливен са заявили общо три паралелки с дуално обучение. СПГ по строителство и геодезия "Арх. Г.Козаров"-Сливен обмисля регистрацията си като обучителен център за придобиване на първа степен професионална квалификация на работната ръка, каквато се търси в строителния бранш. Съвсем нова специалност предстои да бъде разкрита в СУ "К.Константинов" в Сливен - спедитор-логистик.
През учебната 2018/2019 г. са били планирани 69 паралелки, от които 41 професионални и 28 - профилирани. Осъществен е бил прием в 55 паралелки, като 29 от тях са били професионални, а профилирани - 26.
Списъкът с предложенията ще бъде утвърден в средата на февруари.
/ПП/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 07:29 на 23.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация