site.btaЗавърши строителството на три нови надлеза по железопътната отсечка Церковски-Черноград, съобщиха от НКЖИ

Завърши строителството на три нови надлеза по железопътната отсечка Церковски-Черноград, съобщиха от НКЖИ
Завърши строителството на три нови надлеза по железопътната отсечка Церковски-Черноград, съобщиха от НКЖИ
Снимка: НКЖИ

Завърши строителството на три нови надлеза по железопътната линия Пловдив–Бургас. Това съобщиха от държавното предприятие Национална компания "Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ). Новите съоръжения са в участъка Церковски-Черноград. Те осигуряват пълно функционално разделяне между пътната и железопътната инфраструктура, което допринася за по-висока надеждност на железопътния трафик и създава предпоставки за устойчиво управление и модернизация на жп мрежата в региона, посочиха от НКЖИ. 

Новите надлези са изпълнени по проект "Рехабилитация на железопътната линия Пловдив–Бургас - Фаза 2“, който е финансиран по Програма "Транспортна свързаност“ 2021–2027 г. чрез Кохезионния фонд на Европейския съюз. 

БТА припомня, че в края на 2023 година бяха открити два нови пътни надлеза по железопътната линия Пловдив-Бургас, но в участъка Черноград-Българово. В изграждането им са вложени 3,3 млн. евро чрез Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“.

Същата година НКЖИ започна дейностите по пълната рехабилитация на трасето от бургаското пристанище "БМФ порт Бургас" АД до железопътна гара "Владимир Павлов" като част от друга проектна инициатива - "От изток към Запад - 2. Достъп до коридор ОИС от централното пристанище на Бургас: Рехабилитация на железопътните връзки към Трансевропейската транспортна мрежа".

През април миналата година генералният директор на НКЖИ инж. Мария Генова представи технически проект за жп-трасето, което да свърже бургаските пристанища с летището. При представянето на проекта тя съобщи, че същинската работа по изготвянето му трябва да приключи до края на 2024 година. Генова разясни тогава, че проектът е включен в програмата “Транспортна свързаност“, при която допустимият срок на разходите е до 2029 година. Според нея бургаската градска железница може да бъде реализирана за срок от 3 – 4 години, а плановете се реалното ѝ изпълнение да започне най-късно през 2025 година. 

 

/ТТ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 00:49 на 30.04.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация