site.btaПо-малко са били младите българи, които през 2023 г. нито са работили, нито са учили, сочи справка в НСИ

По-малко са били младите българи, които през 2023 г. нито са работили, нито са учили, сочи справка в НСИ
По-малко са били младите българи, които през 2023 г. нито са работили, нито са учили, сочи справка в НСИ
Снимка: Боян Ботев/БТА, архив

Относителният дял на младите българи, които нито учат, нито работят, намалява през 2023 г. на годишна база, сочи справка в Националния статистически институт (НСИ).

Относителният дял на незаетите и неучастващи в образование и обучение от населението на възраст 15 - 29 навършени години е 13,8 на сто, показват данни на НСИ от Наблюдението на работната сила през 2023 година. Справка в националната статистика показва, че през 2022 г. този дял е бил 15,1 на сто.

Коефициентът на безработица за възрастовата група 15 - 29 навършени години през 2023 и 2022 г. е в стабилни стойности, съответно за миналата година - 8 на сто, а за предходната - 7,9 на сто. Коефициентът на безработица през 2023 г. е 4,3 на сто, като в сравнение с 2022 г. нараства с 0,2 процентни пункта.

През 2023 г. намалява относителният дял на рано напусналите образование и обучение от населението на възраст 18 - 24 навършени години - 9,3 на сто, докато през 2022 г. той е бил 10,5 на сто, сочи справка в НСИ.  

Без работа в България през 2023 г. са били 132,4 хил. души, от които повечето са били мъже. От всички безработни 14,4 на сто са били с висше образование, 53,8 на сто - със средно, и 31,8 на сто - с основно или по-ниско образование.

През 2023 г. общият брой на заетите e 2 931,9 хил., от които 53 на сто са мъже. В сектора на услугите работят 1 898,4 хил. души, или 64,8 на сто от заетите, в индустрията - 867,1 хил. (29,6 на сто), а в селското, горското и рибното стопанство - 166,4 хил. (5,7 на сто). 

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:08 на 18.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация