site.btaОмбудсманът Диана Ковачева сезира КФН заради жалби на граждани срещу "Електрохолд Продажби" EАД

Омбудсманът Диана Ковачева сезира КФН заради жалби на граждани срещу "Електрохолд Продажби" EАД
Омбудсманът Диана Ковачева сезира КФН заради жалби на граждани срещу "Електрохолд Продажби" EАД
Снимка: Пресцентър на Омбудсмана

Омбудсманът Диана Ковачева сезира председателя на Комисията за финансов надзор (КФН) Бойко Атанасов заради жалби на граждани срещу "Електрохолд Продажби" EАД. Това съобщиха от пресофиса на обществения защитник.

Гражданите сигнализират, че без тяхното знание и съгласие при заплащане на месечната сметка за използваната електроенергия през касите на EasyPay или FastPay им се удържа месечна вноска от 2 лева по застраховка "ЕлектрозаЩИТа". Проблемът е, че хората разбират за това, едва след като са си платили задължението.

Ковачева настоява пред председателя на КФН да бъде извършена проверка по компетентност на дейността на "ЗД Евроинс" АД и "Електрохолд Продажби" EАД във връзка с въпросната застраховка "ЕлектрозаЩИТа".

Омбудсманът подчертава, че от сайта на "Електрохолд Продажби" ЕАД е видно, че "ЕлектрозаЩИТа" e доброволна имуществена застраховка, която осигурява покритие на щети върху битови електроуреди, предизвикани от късо съединение, токов удар и пренапрежение в електрическата мрежа вследствие на мълния. Според обществения защитник в сайта на дружеството е посочено още, че "ЕлектрозаЩИТа" е съвместен продукт на "ЗД Евроинс" АД и "Електрохолд Продажби" EАД и е предназначена само за битовите потребители на "Електрохолд Продажби" EАД.

При справка в сайта на застрахователното дружество, в раздел "Информационни документи за застрахователни продукти" се установява обаче, че няма публикувани такива за застраховка "ЕлектрозаЩИТа".

Общественият защитник обръща внимание, че съгласно Общите условия, застрахователят "ЗД Евроинс" АД сключва със застраховащия "Електрохолд Продажби" EАД договори за застраховане на битови електроуреди, които се намират в недвижим имот със съответната точка на доставка, във връзка с който има сключен договор и клиентски номер за продажба на електрическа енергия със застраховащия.

Диана Ковачева допълва, че за прекратяването на застрахователното покритие на сертификата се посочва, че същото може да стане в деня на заплащане на първа вноска - на касата в същия офис на платежния оператор, в който е извършено плащането, а във всички останали случаи – като се подаде писмено уведомление до застрахователя, считано от датата на изтичане на месеца, за който е платена вноска от застрахователната премия.

Омбудсманът е категорична, че такова поведение на монополист е недопустимо.

На 16 март от "Електрохолд Продажби" публикуваха нови Общи условия за продажба на електрическа енергия по регулирани цени за битови клиенти. Новите общи условия на "Електрохолд Продажби" са одобрени от Комисията за енергийно и водно регулиране и влизат в сила от 16 април 2023 г., посочиха тогава от дружеството. На 20 март омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до председателя на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) Иван Иванов, в което пита защо без обществено обсъждане регулаторът е одобрил общите условия за продажба на електрическа енергия на "Електрохолд Продажби" ЕАД. 

Публикуваме официалната позиция на "Електрохолд" по темата: 

"Както обявихме официално на сайта на "Електрохолд Продажби" още на 15 март и в съобщение до медиите на 27 март 2023 г., застраховка “ЕлектрозаЩИТа” е напълно доброволна имуществена застраховка, която се сключва само по желание на клиента. Тя не е обвързана с потреблението на електрическа енергия, но за удобство е дадена възможността месечната премия по застраховката да се заплаща заедно със сметката за ток на каса в платежните партньори на "Електрохолд Продажби". 

"Електрохолд Продажби" е инструктирала ясно всички свои платежни партньори в страната, че това е доброволна застраховка и че клиентите по никакъв начин не са задължени да я плащат. "Електрохолд Продажби" не носи и не може да носи никаква отговорност, ако при заплащане на месечна сметка за потребена електроенергия през каси на външни платежни партньори е начислена вноска по застраховката без знание и съгласие на клиента. Компанията отново напомни на всички свои външни платежни партньори, че това е доброволна застраховка, която се сключва само по желание на клиента.

"Електрохолд Продажби" предлага на своите битови клиенти доброволната застраховка на битови електроуреди в качеството си на застрахователен посредник на „ЗД Евроинс“ АД, регистриран в националния регистър на КФН. С тази застраховка компанията подобрява услугата, която предоставя, защото “ЕлектрозаЩИТа покрива вреди на битови електроуреди вследствие на късо съединение, токов удар и индукция от електрически ток в електроразпределителната мрежа, в случай че настъпилите вреди не са по вина на електроразпределителното дружество.

 

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:54 на 29.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация