site.btaТриизмерен дигитален архив и виртуални музейни разходки ще съдействат на учебния процес по различни предмети
BOBSTH 16:53:31 17-05-2021
RM1653BO.020
Велико Търново - проект - дигитално наследство
Триизмерен дигитален архив и виртуални музейни разходки ще съдействат на учебния процес по различни предмети
Велико Търново, 17 май /Марина Петрова, БТА/
Триизмерен дигитален архив и виртуални музейни разходки ще съдействат на учебния процес чрез проекта "Педагогически аспекти на наследството в дигитална среда".
Разработката е на Средно училище "Емилиян Станев" във Велико Търново, съвместно със специалисти от Регионалния исторически музей и преподаватели от Великотърновския университет, съобщи пред журналистите в пресклуба на БТА в областния град Кина Котларска, директор на училището.
Финансирането от 31 350 лв., е осигурено от Фондация "Америка за България". Целта на проекта е да се разработи методология за работа с наследството в дигитална среда, приложима както при обучение от разстояние, така и в традиционната класно-урочна система на образованието.
Чрез активен бутон на сайта на музея или чрез мобилно устройство и очила за виртуална реалност могат да бъдат разгледани детайлно стотици експонати от археологическия фонд на музея, както и експозициите в Сарафкината къща и Музея "Възраждане и учредително събрание", посочи Котларска.
Онлайн базираните ресурси ще бъдат в помощ на учителите, които преподават история, изобразително изкуство, география и други учебни предмети от цялата страна и зад граница, посочи д-р Теменуга Георгиева, главен уредник към музея. Тя подчерта, че вече има заявен интерес и от българските неделни училища в чужбина.
Според доц. Виолета Стойчева от Великотърнвоския университет това е първата систематична образователна програма от такъв характер, която може да бъде ползвана както от учителите, преподаващи "История и цивилизация" от пети до осми клас, когато се изучават историческите епохи, така и от студентите по педагогика.
Към всеки един от триизмерно заснетите артефакти има работни листи с дидактически материали и въпроси, необходими за учебните планове, които също са достъпни. Работата по заснемането и систематизирането на експонатите е продължила в месеците на ограниченията заради КОВИД-19 в началото на годината, а първите тестове са показали, че към такъв тип учене децата проявяват интерес, каза археологът Илиян Петракиев.
Резултатите от двете фази на проекта ще бъдат представени през есента в Международен научен симпозиум, посветен на работата с наследството в интерсидциплинарен план, посочиха организаторите.
/РУМ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина