Национална мрежа за децата – Прессъобщение

site.btaНМД и 30 граждански организации искат удължаване на срока за обсъждане на законови промени в образованието

НМД и 30 граждански организации искат удължаване на срока за обсъждане на законови промени в образованието
НМД и 30 граждански организации искат удължаване на срока за обсъждане на законови промени в образованието
Снимка: Национална мрежа за децата

Национална мрежа за децата (НМД), граждански организации и експерти в сферата на предучилищното и училищното образование заявиха позиция в отворено писмо, че Законът за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищното образование (ЗИД на ЗПУО) следва да се обсъжда повече време, по-задълбочено и с широк кръг заинтересовани страни, за да е в състояние да предложи цялостни и обхватни промени.  В отворено писмо те посочват, че 30 дни не са достатъчни за сериозен и широк обществен дебат по въпроси, които засягат всички ученици, учители и родители в страната. Експертите посочват, като тревожни индикатори липсата на обществен консенсус за предлаганото задължително изучаване от 1 клас на предмет „Добродетели и религии“:

  • въвеждането на нов предмет „Добродетели и религии“ от 1 клас без обществен консенсус;
  • засилване на санкциите в училищата без предвидена подкрепа за децата;
  • липса на мерки за обучение и подкрепа на учителите;
  • липса на възможност за обжалване или корекция на резултатите от изпитите след 7 и 12 клас.

„Необходимо е време и експертна работа, за да се направят устойчиви и полезни промени в образованието, а не прибързани решения“, се казва в писмото.

📌 Писмото може да бъде прочетено тук.

📨 Становища по проектозакона могат да се изпращат до 29 юни 2025 г. чрез сайта на МОН или портала за обществени консултации. Повече информация можете да намерите посочените в сайта на Министерството електронни адреси или на Портала за обществени консултации до 29 юни 2025 г. включително.

 

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 19:00 на 23.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация