site.btaДвадесет и четири проекта, свързани с родните обичаи, четене и писане, реализира българско училище в Оксфорд

Двадесет и четири проекта, свързани с родните обичаи, четене и писане, реализира българско училище в Оксфорд
Двадесет и четири проекта, свързани с родните обичаи, четене и писане, реализира българско училище в Оксфорд
Снимка: Анна Пирон

Двадесет и четири проекта, свързани с българските обичаи, четенето и писането на роден език, реализира българското училище „Слово“ в Оксфорд с децата от първи до четвърти клас през учебната година. Това съобщи специално за рубриката БГ Свят на БТА преподавателят в начален етап в учебното заведение Анна Пирон, която е автор на проектите.  

Част от тях са свързани с българските празници и обичаи, други са базирани на учебното съдържание, като голяма част се пада на часовете по развитие на речта. Старая се, когато  преподавам, да предизвикам интерес у децата към учебния материал и любов към родината. Проектите и състезанията ги мотивират и вдъхновяват“, разказа учителката.

Малките възпитаници на училището се учиха как да пишат писма, картички, описания и съчинения, а занятията им са заснети на видеа и са публикувани тук

Всяко дете обича да се показва пред камера, когато снимаме видеата. За да ги мотивираме повече, често пъти организирахме състезания. В началото на учебната година с третокласниците реализирахме открит урок и състезание по краснопис с фрази на будители. Децата писаха с перо и мастило и си направиха свитъци. Едно от тях влезе в ролята на учителката, а победителят по краснопис спечели книгата на Паисий Хилендарски „История славянобългарска”. Децата обичат да творят, да създават, да имат главни роли и аз им ги давам. Старая се всеки час да им бъде интересен“, сподели още преподавателката.

В края на всяка учебна година българчетата пишат съчинения по преживяна случка и ги презентират пред класовете.

Тази година беше малко по-различна. В края ѝ организирахме „Маратон за бързо четене”. Българското училище „Слово” награди победителите с книжки на Валери Петров и лакомства. Децата грееха от радост“, каза още Анна Пирон.

Най-често темите на проектите са застъпени в учебния план по развитие на речта, но има и такива, които учителката избира заедно с децата.

Например всяка година учениците от втори и трети клас пишат на тема „Моят роден край”, „Писма до непознато другарче” , „Какво е за вас България?”, „При баба и дядо на село, на море или на планина”, „Защо обичам при баба и дядо и какво научих от тях?”. Тази година за първи път децата писаха на тема „Моят лист с благодарност” , „Моята добра постъпка”, „Аз и моите роднини”. За първи път с четвъртокласниците проведохме „Училищен форум на тема здравословно хранене” и писане на стихове на тема „Весел дъжд”. Учениците се справиха отлично. Обичат да пишат и да разказват истории“, допълни Анна Пирон.

Преподавателката изреди и имената на учениците, които са изявили своя талант през учебната година.

Ясен от първи клас написа стихотворение за „Жабите” с много рими. Ивана от първи клас, която се научи да чете бързо и гладко на пет годинки и успява да наизустява големи текстове. Марго и Митко – брат и сестра от трети клас, които винаги са оригинални в писането на съчинения по преживяна случка и с удовоствие ги споделят с нас. Талантливата Елдорис от четвърти клас, която изпя песента „Българка” на „Deep zone project“ на тържеството за 24 май. Елена и Мария от четвърти клас, водещи на училищните ни тържества, с които също снимаме и съвместни проекти с други училища. Гордеем се с нашите талантливи ученици и им даваме поле за изява“, обобщи преподавателката.

Последният проект, по който децата работиха през тази учебна година, беше „Маратон за бързо четене“. 

/ИВ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:05 на 27.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация