site.btaЗаместник-министърът на образованието Емилия Лазарова връчи купи и медали на участници в учителската спартакиада

Заместник-министърът на образованието Емилия Лазарова връчи купи и медали на участници в учителската спартакиада
Заместник-министърът на образованието Емилия Лазарова връчи купи и медали на участници в учителската спартакиада
Заместник-министърът на образованието Емилия Лазарова връчи купи и медали на участници в учителската спартакиада. Снимка: МОН

Министерството на образованието и науката (МОН) отличи шестима педагози за формиране на социални умения и емоционална интелигентност чрез извънкласни занимания, съобщи пресцентърът на ведомството.

Заместник-министърът на образованието и науката Емилия Лазарова участва в церемонията по награждаване на победителите в 21-ата международна учителска спартакиада, която се състоя в курорта "Албена".

“Спартакиадата е модел, който учи на екипност, на отговорност, дисциплина и приятелство”, каза заместник-министър Лазарова при връчването на купите и медалите. По думите й няма значение дали някой е победил, важното е, че са участвали.

В състезанията се включиха 450 участници от 28 общини в страната, имаше отбори и от Полша, и от Азербайджан.

В отборното класиране на първо място са учителите от Пловдив, следвани на второ и трето място от Бургас, и Стара Загора.

Награди получиха победителите и класираните в надпреварата в 12 вида спорт, сред които имаше, освен традиционните колективни спортове, и турнири по шах, дартц, теглене на въже, петака и други.

В награждаването на спортистите се включиха президентът на КНСБ Пламен Димитров и д-р Янка Такева, председател на Синдиката на българските учители към КНСБ, организатор на спартакиадата.

Успоредно със спортната надпревара в "Албена" се състоя и финалното събитие на Дванадесетия национален конкурс „Извънкласните и извънучилищните дейности“ на тема „Развиване на социални умения и емоционална интелигентност в извънкласните и извънучилищните дейности“. В него участваха 200 учители от различни градове.

Министерството на образованието и науката награди шестима учители, участвали в конкурса.

Специалната награда на МОН получи Грета Георгиева, директор на детската градина (ДГ) „Слънце“ в Павликени, която представи как с игри и забавления децата постигат постижения в спорта.

В раздела „Добри практики“ за работа с подготвителна група бяха отличени Пенка Харитева, старши учител, и учителят Яна Лазаревич от детската градина „Осми март“ в Пловдив за проекта им „Емоционално пътешествие“.

В категорията за извънкласни дейности от първи до 12-и клас бяха наградени Цветелина Минева, учител в Средното училище (СУ) „Емилиян Станев“ във Велико Търново, която представи как ученикът влиза в ролята на изследовател.

За добри практики в извънучилищни дейности награда взе Антония Боянова, учител в Центъра за специални образователни потребности в Търговище. Нейната презентация бе на тема „Приказките оживяват в детските ръце“.

Грамота за научно есе на тема „Естественият и изкуственият интелект в образованието - актуално състояние и тенденции“ спечели Галина Яхова, директор на Професионалната гимназия по облекло „Елисавета Багряна“ в Бяла Слатина.

Грамотите и наградите на МОН бяха връчени от държавния експерт от дирекцията „Приобщаващо образование“ Благовеста Борчева.

Дискусиите по време на форума бяха водени от председателя на Синдиката на българските учители Янка Такева, която отличи всички участници във финала на конкурса.

Д-р Такева посочи приоритетите - грижата за ранното детско развитие, приобщаващото образование и обхващането на децата над четири години в образователната система, качеството на образованието и особено подготовката на учителите в университетите и тяхната последователна квалификация.

Акцентът при обмяната на добри практики беше, че заниманията със спорт и изкуства са от изключително значение за личностното развитие на децата, а социално-емоционалните умения са ключови за личното благополучие и за интеграцията на учениците.

Стана известно, че близо 64 000 ученици от цялата страна са включени в 5242 групи по изкуства и спорт по Националната програма на МОН „Заедно в изкуствата и в спорта“ за учебната 2024/2025 година. В новата програма са предвидени над 18 милиона лева за занимания в сферата на изкуствата и спорта. За първи път през учебната 2025/2026 година в националната програма има модул и за ученици със специални образователни потребности. Също така близо 70 000 ученици са се включили в занимания по интереси, финансирани от МОН през учебната 2024/2025 година. Приоритетно са избирани занимания в направленията от STEM - Дигитална креативност“, „Математика“, „Технологии“ и „Природни науки“. Сред желаните направления са още „Изкуства и култура“, „Спорт“, „Шахмат“ и други.

/ХК/

Списание ЛИК

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 20:36 на 01.09.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация