site.btaПроучване установи, че мъжете и жените в България имат различно отношение към модната индустрия

Проучване установи, че мъжете и жените в България имат различно отношение към модната индустрия
Проучване установи, че мъжете и жените в България имат различно отношение към модната индустрия
Снимка: GLAMI

Над 20 000 участници от 9 европейски страни, сред които и България, се включиха в последното проучване за стандартите за красота на европейската модна платформа "Глами" (GLAMI), базирана на изкуствен интелект, съобщи агенция „V+O Communication“. Данните сочат, че мъжете и жените у нас имат различно отношение към модната индустрия.

Целта на проучването е да разбере връзката между модната търговия, навиците за пазаруване на потребителите и тяхното отношението към телата им.

67% от българските мъже твърдят, че модната индустрия поставя реалистични очаквания за външния вид, но само 44% от дамите са съгласни с тях. На въпроса дали тези очаквания са по-нереалистични за единия пол, отколкото за другия, 58% от мъжете заявяват, че стандартите са еднакво нереалистични както за мъжете, така и за жените, докато 49% от дамите смятат, че за самите тях очакванията за красота и външен вид са по-нереалистични.

Едва 2% от женската аудитория е съгласна с българските мъже, че стандартите за красота са нереалистични еднакво и за двата пола. Мнозинството и от двата пола обаче (55% жени и 72% мъже) са съгласни с твърдението, че модните брандове промотират продуктите си, като работят с модели, които са с различно телосложение, с идеята да накарат потребителите си да се почувстват по-свързани с дадената марка. Последните кампании на световноизвестни модни марки, които използват този тип стратегия, са все по-успешни, което е доказателство за ефективността на този подход. 

Резултатите от проучването сочат, че формата на тялото не е водещ фактор при взимането на решение за покупка на модни артикули. 48% от дамите, участвали в проучването на „GLAMI“, пазаруват спрямо собствените си нужди и не са били повлияни при решението си за покупка от това дали марката промотира разнообразни типове тела. 42% от мъжката аудитория е приоритизирала марки, които насърчават хората да приемат телата си, без значение как изглеждат те.

Търсенето на по-възрастни модели, като жени на 60, 70, 80 и дори 90 годишна възраст, нараства както в модата, така и цялостно в индустрията за красота. Така нареченото „Сребърно цунами“ вече е факт на световната модна сцена. Но проучването показа, че този феномен не е видим за крайния потребител, особено за възрастните хора, които вече се възползват от възможностите за онлайн пазаруване колкото и по-младите поколения.

„GLAMI“ попита участниците в проучването кои са типовете тела, които не присъстват достатъчно в модните реклами – 49% от българките смятат, че телата на по-възрастните хора, както и на онези на средна възраст, са най-малко показваните. С това мнение са съгласни и 36% от запитаните мъже. 

Общо над 2400 български потребители в онлайн платформата на „GLAMI“ са попълнили анкетата, а събирането на данни е проведено през първите десет дни на месец юни.

/АКМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:05 на 14.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация