site.btaМодно проучване показва нагласите на хората към собствените им тела

Модно проучване показва нагласите на хората към собствените им тела
Модно проучване показва нагласите на хората към собствените им тела
Модно проучване показва нагласите на хората към собствените им тела, визия - Glami

Как формата на нашето тяло и възприятието ни към него влияят на модните ни избори, е темата на проучване, направено но модната търсачка Glami. Запитани са над 2400 лица в България.

С нарастващия брой марки, които проповядват ексклузивност, разнообразие и безпристрастност в областта на модата, въпросът дали тази еволюция подкрепя самочувствието на техните клиенти, остава на дневен ред. Последното проучване на Glami се насочва именно към обозначаване контурите на възприятията на клиентите към техните собствени тела в девет европейски страни, включително България.

ПЕРСПЕКТИВАТА В БЪЛГАРИЯ

Относно типа тяло на българските мъже и жени, почти половината от участниците (49% от мъжете и 48% от жените) се определят с „нормално тегло спрямо височината си“. 35% от жените и 31% от мъжете определят себе си се като хора с „наднормено тегло/големи размери“.

37% от българските жени потвърждават, че тяхното лично възприятие се мени в различни посоки през целия им живот, докато 38% от мъжете твърдят, че самооценката им се е подобрила с времето. Най-универсалните размери облекло сред българите са среден (М) – за жени, и голям (L) – за мъже.

ТРАНСФОРМАЦИИТЕ НА ТЯЛОТО

Различните фази на живота оказват дълбоко въздействие върху нашите тела, често предизвиквайки промени, които могат неблагоприятно да засегнат самооценката ни, показва проучването. От животозастрашаващи произшествия, които ни поставят на легло за месеци, до хормонални промени, свързани със стареенето, различните ключови събития допринасят за несигурността по отношение на телата ни. При преминаване през тези трансформации, предизвикателството се крие не само в емоционалното адаптиране към промяната, но и в привикването към налагащите се нови модни избори, които едновременно трябва да отговарят и на личния стил.

За жените, ключови събития в живота, които са повлияли негативно на възприятието относно тялото им, са бременност/раждане (33%), менопауза (18%) и пубертет (14%). Мъжете посочват пубертета, сериозни болести или травми, както и появата на сива коса, като основни събития в живота, които имат/са имали отражение върху формата на тялото им.

Увеличаването на теглото се определя като основна промяна за 61% от жените и 41% от мъжете, идваща от горепосочените промени в живота, което влияе както на възприятието за тялото, така и на модните предпочитания на българските потребители.

МОДА И ТЯЛО

За жените приемането на тялото и индивидуалният стил са двата най-значими фактора, които въздействат положително за цялостната картина, показва проучването. Мъжете са по-засегнати от физическите промени във формата на тялото си. Въпреки това, конкретни части от тялото биват определени като предизвикателство при пазаруване на дрехи, които създават определени притеснения. И при двата пола, коремът заема водещата позиция в тази област, следван от теглото.

Цялостно, мъжката аудитория се чувства по-позитивно към тялото си по време на пазаруване, независимо от размера или формата си. Търсенето на модни артикули се превръща в занимание, чрез което хората могат да изразят истински себе си и да се чувстват добре в собствената си кожа.

37% от мъжете са уверени докато пазаруват, в сравнение с 20% от българските жени, които споделят същото ниво на сигурност за модните си избори.

24% от дамите, участвали в проучването, споделят, че не им е комфортно по време на шопинг поради това, че се чувстват несигурни в тялото си, което допринася за личното негативно възприятие на телата им. От друга страна, само 12% от мъжете се чувстват по подобен начин. Това ни навежда на мисълта за ролята на модната индустрия във формирането на тези усещания.

МОДА И ВЛИЯНИЕ

На въпроса „Кои части на тялото се стремите да подчертаете, когато избирате дрехите си“ 55% от българските мъже отговарят, че не се стремят да подчертаят нищо конкретно. Това е показателно за здравата връзка, която мъжката аудитория поддържа със своите възприятия за телата си, коментират от Glami.

От друга страна, жените предимно се фокусират върху подчертаване на талията (28%), бюста и задните части (22%) – символ на женственост и очарование през цялата човешка история. Този акцент не само резонира с идеалите за красота, но също така подсилва увереността и самоусъвършенстването на жените, позволявайки им да изразят аспекти от тяхната физика, които предизвикват гордост.

Влиянието, което несигурността към телата ни оказва в модните ни избори, не може да бъде пренебрегнато, обобщават от Glami. Много потребители се борят с множество негативни усещания относно външния си вид, което усложнява процеса на създаване на аутфити. Обществените стандарти и завишените идеали за красота, заедно със събития от миналото, в които модната индустрия пропагандира нереалистични стандарти, играят ключова роля във формирането на тази несигурност.

Според Glami отговорността на индустрията се крие в добрия пример – създаването на всеобхватни модни колекции, насочени към разнообразни типове тела и форми; сътрудничество с модели, влиятелни личности и звезди, които отразяват разнообразието на потребителите. Тези мерки са ключови за отъждествяването на смислени връзки с изискващите, съвременни хора.

/ДД

/ХТ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:05 на 29.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация