site.btaБлизо триста са извършените проверки за продажба на продукти, съдържащи т. нар. "райски газ"

Близо триста са извършените проверки за продажба на продукти, съдържащи т. нар. "райски газ"
Близо триста са извършените проверки за продажба на продукти, съдържащи т. нар. "райски газ"
снимка: ЕПЦ - България

Екипите на Комисията за защита на потребителите са на терен и следят за това дали се спазват правата на потребителите. Проверките в туристическите и търговските обекти в курортите по Черноморието започнаха преди повече от месец, а инспекторите проверяват дали услугите, които предоставят местата за настаняване и заведенията за хранене съответстват на тяхната категоризация. Това каза Николай Мравов, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП) при откриването на информационната кампания "Вашите права" в Бургас. Кампанията се организира от Европейския потребителски център, който функционира към КЗП.

"Между 26 юли и 3 август в цялата страна са извършени близо 300 проверки за предлагането и продажбата на продукти, съдържащи т. нар. "райски газ", като са проверени магазини за алкохол и цигари, заведения за хранене и развлечения, както и електронни магазини. При проверките е установено предлагането за продажби на капсули в единайсет магазина, като са взети четиринайсет проби за анализ“, каза още Мравов.

Соня Спасова, директор на Европейския потребителски център информира, че в центъра е констатирано увеличение на подадените жалби и сигнали за закъснели и отменени самолетни полети. Те са около една трета от всички оплаквания през последния месец, заяви Спасова. Тя обясни, че при забавяне на полета и съответно кацането в крайната точка с повече от три часа може, да се търси обезщетение.

Важното е причината за това забавяне да е под контрола на авиокомпанията, обясни Спасова. Тя посъветва пътниците да се информират предварително дали се очакват промени в часа на полета, като следят актуалните напътствия на сайтовете на летището и на авиокомпанията.

Уверете се, че сте проверили правилно и часа на излитане, както и колко време преди него трябва да сте на аерогарата, каза още Спасова.

На 10 август екипът на Европейския потребителски център - България ще бъде на Летище София, на 11 август – в Несебър, а на 12 август – на автогара Юг в Бургас. Следващата седмица ще отвори врати еднодневен мобилен информационен щанд и на автогарата във Варна, както и в Морската градина в града. 

 

 

/РИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:37 на 29.09.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация