site.btaАТА: Железопътният транспорт в Албания се възражда с линия между столицата Тирана и пристанището Дуръс

АТА: Железопътният транспорт в Албания се възражда с линия между столицата Тирана и пристанището Дуръс
АТА: Железопътният транспорт в Албания се възражда с линия между столицата Тирана и пристанището Дуръс
Изображение: Пиксабей

Вицепремиерът и министър на инфраструктурата и енергетиката на Албания Белинда Балуку заяви днес, че в Албания отново ще има железопътен транспорт, предаде АТА. 

Балуку каза това на пресконференция в Тирана днес, като допълни, че първата жп линия ще бъде между столицата Тирана, международното летище в Ринас (международното летище на Тирана „Майка Тереза“ – бел. ред.) и северния пристанищен град Дуръс.

Балуку каза още, че през декември 2023 г. Албания е получила новината за продължаването на тази отсечка със сегмента Дуръс – Рогожина (Централна Албания) от инвестиционния фонд за Западните Балкани (WBIF).

„На приключване сме с документацията за (друга) отсечка Вора – Хани и Хотит (в Североизточна Албания – бел. ред.), след което веднага ще започне международен конкурс за изграждането на този път, който ни свързва с границата с Черна гора. Всички тези (отсечки) създават важна мрежа на алтернативен транспорт (в Албания), какъвто е железопътният“, каза Балуку.

Тя допълни, че железопътните линии са били важни преди във времето, в което не е имало толкова превозни средства, но „е дошъл моментът пътният и железопътният транспорт да бъдат алтернативни един на друг, за да дадат възможност на един напълно модерен транспорт (като железопътния) – без (вредни) емисии и удобен по отношение на финансите на всеки пътник“.

Балуку припомни проекта за изграждане на жп линия от Дуръс до косовската столица Прищина. Тя каза, че въпреки че не е част от европейските транспортни коридори, какъвто е случаят с жп линията, която трябва да свързва Дуръс с Поградец (продължение на отсечката Дуръс – Рогожина – бел. ред.), за него са ангажирани и двете правителства на Албания и на Косово.

Според информация на портала "Капитали" от октомври 2023 г. липсата на инвестиции в железопътни проекти е довела железопътния транспорт в Албания до непрекъснат спад, тъй като броят на пътниците е много нисък в сравнение с автомобилния и въздушния транспорт.

(Новина, избрана от албанската агенция АТА за публикуване от БТА съгласно договора за сътрудничество между агенциите)

/ВН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:34 на 27.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация