site.btaНационална стратегия за насърчаване на износа на българско вино беше във фокуса на среща в Министерство на земеделието

Национална стратегия за насърчаване на износа на българско вино беше във фокуса на среща в Министерство на земеделието
Национална стратегия за насърчаване на износа на българско вино беше във фокуса на среща в Министерство на земеделието
Снимка: Министерство на земеделието

Министерството на земеделието подготвя Национална стратегия за реклама и насърчаване на износа на българско вино с тригодишен обхват, съобщиха от аграрното ведомство. Работната група, която ще подготви документа, проведе вчера заседание, начело със земеделските заместник-министри Тодор Джиков и Георги Събев. В срещата участваха още представители на министерствата на земеделието и на туризма, браншови организации на производителите на вино и грозде, преподаватели от УНСС, Университета по хранителни технологии и други.

"Нуждаем се от маркетингова стратегия, която да засили продажбите на българските производители във високия ценови сегмент, и държавата трябва да подкрепи финансово реализацията на мерките, които ще бъдат разписани съвместно с професионалистите от сектора", заяви земеделският заместник-министър Тодор Джиков. 

Според другия аграрен заместник-министър, Георги Събев, е необходим нов цялостен подход към българското винопроизводство, което ще подпомогне развитието както на лозаро-винарския сектор, така и на селските райони и ще ги направи по-атрактивни. "Преди няколко десетилетия страната ни е била трети най-голям износител в света по обща стойност. Сега конкуренцията е много по-голяма и агресивна. Всеки ден, в който не се работи за засилване на българския винен износ, е ден пропуснат в полза на нашите конкуренти", подчерта той. По думите му е важно при позиционирането на българското вино да се подчертае, че то е продукт с високи качества, включително чрез схемите за защитено наименование за произход и защитено географско указание.

Събев допълни, че не трябва да се подценяват страните от региона, но също и по-далечните пазари, за да се обхванат всички възможности българските производители да станат разпознаваеми въпреки силната конкуренция. Той посочи, че стратегията трябва да включва обучение на българските и чуждестранните потребители кои са българските региони, каква е легендата и историята около тях. 

"Събрахме производители, научен потенциал и експерти в търговията, за да изясним какво искаме да постигнем. За да навлезем трайно на чуждите пазари, е важно да знаем какво искат производителите на грозде, на вино и търговците на външен и вътрешен пазар", заяви Джиков.

Участниците в срещата обсъдиха избора на целеви пазари и групи, които ще бъдат обхванати от стратегическия документ. Сред темите бяха също капацитетът за развитие и експорт на българските винопроизводители, участието в престижни изложения, потенциалът на традиционните български сортове. Бяха дадени и примери за успешна реализация на българско вино във високия ценови сегмент в трети страни.

Срещите на работната група ще продължат, като браншовите асоциации имат възможност да представят писмени предложения за стратегическия документ, става известно от съобщението.

/ЦМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:19 на 20.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация