Иван Белчев, народен представител от „Продължаваме Промяната – Демократична България“ – Прессъобщение

site.btaИван Белчев: Мненията на гражданите относно контрола на средната скорост бяха взети предвид

Иван Белчев: Мненията на гражданите относно контрола на средната скорост бяха взети предвид
Иван Белчев: Мненията на гражданите относно контрола на средната скорост бяха взети предвид
Снимка: Иван Белчев, народен представител от „Продължаваме Промяната – Демократична България“

Народният представител от Русе Иван Белчев внесе два нови парламентарни въпроса, свързани с контрола на средната скорост по републиканската пътна мрежа, които са провокирани от десетките коментара, последвали след представянето на интерактивната карта с участъците с контрол на средната скорост.

„След като обявих темата публично и представих картата, получих десетки реални примери от шофьори. Хората споделят, че нито знаят предварително къде точно започват и свършват участъците, защото липсват пътни знаци, нито какви са параметрите на контрола. Мобилни приложения дават информация за приближаване към такава зона, индикация при навлизане, оставащо разстояние и напускане на зоната, но индикация по пътя няма“, коментира Белчев.

Първият въпрос засяга необходимостта от анализ на рисковете за безопасността в зоните със секционен контрол, включително рязкото намаляване на скоростта в края на отсечките, както и поведението на водачите, които се включват в контролираната отсечка след първата камера и по този начин не попадат в обхвата на системата за секционен контрол. Това им позволява да се движат с по-висока скорост от останалите участници в движението, които вече са подложени на контрол, и да предприемат рискови маневри.

Вторият въпрос е с акцент върху липсата на сигнализация и обозначение при участъците с контрол на средната скорост. Русенският депутат настоява АПИ да разработи единен стандарт за сигнализация, включващ табели „Начало“ и „Край“ на контролираните зони, дължината в километри на участъка, предварителни предупредителни знаци, както и информация за оставащите километри до края на зоната.

„В нито един нормативен акт не е предвидено задължително обозначение на началото и края на зоните с контрол на средната скорост. Това е пропуск, който може да бъде отстранен лесно с ясни табели. Подобна практика е стандарт в Европа“, подчерта Иван Белчев.

БТА публикува този текст съгласно чл. 5, ал. 1, т. 3 и ал. 3 от Закона за Българската телеграфна агенция

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 21:44 на 01.11.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация