site.btaПрофесионалното обучение е във фокуса на образователната система в момента според министър Меглена Кунева

BOBSTH 20:35:31 03-03-2016
RM2034BO.022
Чепеларе - министър Кунева - учители

Професионалното обучение е във фокуса на образователната система в момента според министър Меглена Кунева


Смолян, 3 март /Христина Георгиева, БТА/
Професионалното обучение е във фокуса на образователната система в момента, заяви министър Меглена Кунева на среща с учители в Чепеларе. Тя бе гост на тържествата в Чепеларе по повод 3 март. Ще развиваме професионалното обучение, за да може страната ни да има тези подготвени хора, посочи министърът на образованието. Нямаме никакво съмнение, че професионалното образование е много важна съставна част да имаме образование, което отговоря на 21 век, смята вицепремиерът Кунева.
Нуждаем се да укрепнем учителската професията с млади хора, заяви министърът на образованието на дискусията с преподаватели от Чепеларе. Според министър Кунева е необходимо да се направи по-силна кампания и подкрепа на хората, които искат да се занимават с тази професия. Това означава според образователния министър първо учителската професия да има обществен престиж, което не се изгражда в рамките на месеци, а е усилие за десетилетия напред. Уважението към тази професия трябва да има много дълбоки корени, смята Меглена Кунева. Тя прогнозира, че в следващите години ще има проблем в тази посока, тъй като голяма част от учителството е около 50-годишна възраст.
Вицепремиерът Меглена Кунева обвърза в разговора си с учителите темите за демографския проблем, напускането на младите хора и бизнеса от страната и последиците от корупцията. Младите хора и демографската криза са свързани с това до каква степен чувстваш справедливостта в обществото. Трябва да се упражни натиск върху правителство, парламент и всички, които отговарят да се прекрати всичко това /проблемът с корупцията/, заяви министър Кунева.





/РУМ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 19:57 на 19.08.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация