site.btaБългария работи усилено по модернизацията на железопътния участък София – граница с Република Сърбия, заяви зам.-министър Николай Найденов

България работи усилено по модернизацията на железопътния участък София – граница с Република Сърбия, заяви зам.-министър Николай Найденов
България работи усилено по модернизацията на железопътния участък София – граница с Република Сърбия, заяви зам.-министър Николай Найденов
Снимка: Министерство на транспорта и съобщенията

България работи усилено по модернизацията на железопътния участък София-граница с Република Сърбия. Това заяви заместник-министърът на транспорта и съобщенията Николай Найденов по време на срещата на високо равнище „Устойчива свързаност – по-конкурентна икономика“, провеждаща в Черна гора, съобщиха от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщенията.

На събитието, което започна на 15 май и продължи през днешния ден, присъстват представители на Европейската комисия, Транспортната общност на Западните Балкани, Централноевропейското споразумение за свободна търговия (CEFTA) и правителството на Черна гора.

В рамките на срещата на върха бе постигната договореност между Европейския съюз и страните по Договора за Транспортната общност относно индикативните карти на трансевропейската транспортна мрежа (TEN-T) в Западните Балкани. Приета бе и декларация на Централноевропейско споразумение за свободна търговия (CEFTA) и Транспортна общност на Западните Балкани за бъдещето развитие на „зелените ленти“.

Заместник-министър Николай Найденов отбеляза в своето изказване, че развитието на TEN-T мрежата е значително предизвикателство, но и голяма възможност, която изисква добра координация. Той обяви, че се предвижда изграждането на нова жп гара Калотина-Запад, която ще отговаря на всички изисквания на Шенгенското пространство за трансграничен пътнически и товарен железопътен транспорт.

През януари беше дадено началото на строителството на участъка от Петърч до Драгоман, който е част от жп магистралата до Сърбия. Изграждането на железния път в този участък е част от проекта „Модернизация на жп линия София - Драгоман - Сръбска граница, участък Волуяк - Драгоман“, който се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативната програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 година.

/РЗ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:24 на 06.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация