site.btaОт началото на годината има 116 обаждания за проблеми в семейството на телефонната линия за деца, съобщиха от агенцията за закрила на детето

От началото на годината има 116 обаждания за проблеми в семейството на телефонната линия за деца, съобщиха от агенцията за закрила на детето
От началото на годината има 116 обаждания за проблеми в семейството на телефонната линия за деца, съобщиха от агенцията за закрила на детето
Снимка: Държавната агенция за закрила на детето

За първите четири месеца на годината на Националната телефонна линия за деца 116 111 са постъпили 116 обаждания за проблеми в семейството. Това съобщиха от пресцентъра на Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД).

„За ДАЗД e от първостепенно значение Националната телефонна линия за деца 116 111 да бъде разпознаваема и да се ползва с доверието - както на децата, така и на възрастните. С удовлетворение отчитаме, че постигаме значителни успехи в тази насока. Номерът 116 111 с всеки изминал месец става предпочитан начин да се подаде сигнал или да се потърси съдействие за дете в риск. Това е една голяма крачка към осъзнаването от цялото общество, че само заедно може да направим живота по-добър и безопасен за всяко дете. Обаждането на 116 111 е безплатно, който желае, може да остане със сигурност анонимен. Насреща са изключително добре подготвени психолози, които ще окажат подкрепа и съдействие на всеки“, заяви председателят на агенцията д-р Елеонора Лилова.

Най-често децата се обаждат, за да споделят ситуацията, в която се намират, и да потърсят съвет за излизане от нея. Децата срещат различни затруднения - от липса на внимание до поемане на грижата за по-малки деца в семейството и домакинството, уточняват от ДАЗД.

В съобщението се посочва, че подкрепа от консултантите е потърсило и непълнолетно момиче, което трябва да поеме изцяло грижите за лежащо болната си майка и по-малките си братя и сестри. Бащата работи в друг голям град и успява само с финансова подкрепа. Момичето споделя, че ситуацията ѝ тежи и не може да се справи, което е довело и до отпадането й от образователната система. Детето своевременно е насочено към отдел „Закрила на детето“ към дирекция „Социално подпомагане”, за да може момичето и близките му да получат необходимата подкрепа и да бъдат включени в използването на социални услуги в общността, информират от Държавната агенция за закрила на детето. 

От началото на 2022 г. до април на Националната телефонна линия за деца има 70 обаждания с информация и сигнали за риск от неглижиране и пренебрегване на дете.

В едно от тези обаждания възрастен съобщава за деца, чиито родители са разделени, а майката системно употребява психоактивни вещества. Подалият сигнала е информирал властите, че майката има занижен родителски потенциал и децата системно са неглижирани, като често са оставяни гладни. Случаят е предаден за проверка към компетентните органи. Държавната агенция за закрила на детето проследява резултатите и взетите мерки за подкрепа на децата и близките им.

/ПП/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:07 на 01.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация