site.btaРезултатите от проверката на магистрала "Хемус" в участъка от Софийския околовръстен път до гара Яна показват средно с около 5 см по-малко асфалт от предвиденото
Резултатите от проверката на магистрала "Хемус" в участъка от Софийския околовръстен път (СОП) до гара Яна показват средно с около 5 см по-малко асфалт от предвиденото, съобщи служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков в интервю за предаването "Твоят ден" на телевизия Нова нюз, цитиран от пресцентъра на Министерството на интернет страницата на ведомството.
"Между 22 и 23 см е дебелината на асфалта при изискуеми по проект 28 см", показва проверката, която МРРБ направи съвместно с МВР по искане на Прокуратурата, стана известно от думите на министъра. Пробите са взети през 250 метра, а резултатите са сходни с тези от взетите преди това ядки.
"Има липсващ асфалт и то в същите количества, каквито бяха открити в ядките", категоричен бе регионалният министър.
Гаранционният срок на участъка СОП – гара Яна е изтекъл, тъй като асфалтът е поставен през 2013 г., а през 2016 година е въведен в експлоатация. Това означава, че ремонтът ще бъде за сметка на държавния бюджет.
В студиото архитект Шишков съобщи още, че отново по искане на Прокуратурата е проверен и участък от Околовръстния път на София - Западната дъга от бул. "Сливница" до кръговото кръстовище при кв. "Банкя". Там пробите показват, че асфалтът е между 16 и 17 см, при заложени по проект 22 см.
Очаква се другата седмица да има резултати и от инспекцията с георадара, който Агенция "Пътна инфраструктура" поръча, за да провери състоянието на настилката и на Северната скоростна тангента. По предварителна информация, която министърът е получил от колеги от бранша, и там асфалтът е с дебелина около 12 - 13 см, подобно на извадените преди няколко седмици ядки.
"Инспекциите на пътищата нямат политически цели, а единствено да се провери тяхното реално състояние", категоричен беше министърът.
"Предстои тези пътища да бъдат ремонтирани и трябва да знаем истината за тях", заяви още той и допълни, че от тук нататък трябва да започне разследване на Прокуратурата. Наказателна отговорност според него би трябвало да носят всички участници в строителния процес.
В интервюто си за "Нова нюз" министърът на регионалното развитие и благоустройството съобщи още, че тази седмица е одобрен Подробен устройствен план (ПУП) за част от Южната дъга на Софийския околовръстен път, а преди две седмици е бил одобрен и ПУП за деветия участък на магистрала "Хемус". В момента се процедират изменения и в ПУП на скоростния път Мездра – Ботевград, където първоначално са били предвидени кръгови кръстовища на едно ниво, които сега се преработват.
В момента по магистрала "Хемус" се работи във всички посоки, каза още министърът. Очаква се най-скоро да бъде завършен първият участък, след него и третият. Последните служебни правителства завършиха отчуждителните процедури по трасето на участъци четири, пет и шест, обясни Шишков. Сегашният екип на МРРБ започва абсолютно наново преработка на проектите на трасетата на участъци седем и осем, тъй като някои от тях минават през територии, които не са възможни. Девети участък вече има одобрен ПУП, очаква се до пет – шест месеца отчужденията там да бъдат завършени.
В студиото министърът на регионалното развитие и благоустройството още веднъж апелира строителните фирми да завършат изграждането на магистралните участъци на старите цени с авансите, които са получили за това.
"В момента не искам да индексирам договорите им, докато не се изработят взетите предварително пари", беше категоричен Иван Шишков.
"Всеки ден правим неща, които са добри и създават перспективи за развитие на инфраструктурата в страната", подчерта той и припомни завареното - липса на проекти за важни обекти, липса на подробни устройствени планове, недобре изпълнени технически задания.
"Всички проблеми, които сме намерили, в момента ги коригираме. От първия ден като регионален министър съм поел отговорност да работя и ще го правя, докато се налага и обществото има нужда", заключи регионалният министър.
В края на февруари министър Шишков провери състоянието на Северната скоростна тангента на София. По време на инспекцията бяха взети две проби от настилката на обекта. Министър Шишков отбеляза, че първоначалният оглед на взетите проби показва, че една трета от заложения по проект асфалт, който трябва да е 20 сантиметра, го няма в основния пласт. "Липсва част от пътя. По проект основният пласт трябва да е с дебелина 20 см, а проверката установи, че е едва 14 см", посочи тогава Шишков. Той изрази учудване защо в проекта е заложена дебелина на асфалта от 20 см при положение, че при останалите магистрали е средно между 28-30 см. В телевизионно интервю от края на март Шишков посочи, че прокуратурата е поискала вземането на ядки в участъка от София до Яна на АМ "Хемус" на 2000 кв. м, което означава проби през 250-260 метра.
Министър Шишков съобщи в края на миналия месец, че на 3 април - понеделник, със скенер ще бъде направена проверка на Северната скоростна тангента. Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Венцислав Ангелов заяви в телевизионно интервю в средата на миналия месец , че Министерството на регионалното развитие и благоустройството и АПИ работят активно за осигуряване на скенер, който на принципа на георадара по т. нар. безразрушителен метод ще помогне при бъдещи проверки да се установи дебелината на асфалтовите пластове и да се направи оценка на конструктивните пластове на вече построените пътни участъци. Тази технология ще даде информация има ли кухини, преовлажняване на отделни зони в пътната настилка и ще спомогне да се направи подробно проучване на проблемните участъци по автомагистралите. Изследването ще ни помогне след това да направим по-добри задания и да имаме по-добро планиране за ремонта на тези участъци, каза инж. Ангелов.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text