site.btaВ Плевен 40 студенти от Педагогическия колеж се подготвят за образователна интеграция на деца от различни етноси

BOBSTH 10:06:31 09-02-2019
IS1006BO.005
Плевен - етноси - интеграция

В Плевен 40 студенти от Педагогическия колеж се подготвят за образователна интеграция на деца от различни етноси


Плевен, 9 февруари /Малин Решовски, БТА/
Педагогическият колеж в Плевен завърши успешно етап от проекта "Родители и учители могат без агитация", който цели търсене на добри практики за образователна интеграция на децата от различните етноси. Това съобщи в пресклуба на БТА в Плевен доц.д-р Емил Бузов - директор на колежа, ръководител на проекта.
По свое желание в дейностите се включиха над 40 студенти, за да се подготвят за работа в тази сфера, уточни той. Проектът е финансиран от Центъра за образователна интеграция на деца и ученици от етническите малцинства - структурно звено на Министерството на образованието и науката.
В продължение на няколко месеца колежът организира обучения по проекта. Подготвените студенти ще бъдат въвлечени в практически дейности за образователна интеграция на деца в две училища в Плевен, определени от Регионалното управление на образованието, добави доц.Бузов. През юни Педагогическият колеж ще организира Кръгла маса, за да представи резултатите и добрите практики. Ще се даде думата на учители и на семейните общности, за да се видят нагласите за преодоляване стереотипи и предразсъдъци, които се пораждат при общуването между етносите, каза той.
Под ръководството на доц.д-р Анелия Рангелова по проекта е организирано изследване, което констатира нагласите на различните институции и проблемите при образователната интеграция на етническите малцинства. Предстои анализ на резултатите и изготвяне препоръки за актуализиране на плановете за работа на институциите в тази сфера, каза доц. Бузов.

/Видеозапис на пресконференцията е излъчен в емисия БТА-Live/.

/ИС/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 10:08 на 25.08.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация