site.btaСпаси София: Транспортната блокада в София е повратна точка – време е за реформи


Спаси София обяви, че е време за реформи и предложи на кмета Терзиев план в 5 точки:
● Увеличения на заплатите на най-дефицитните позиции
● Закупуване на нови превозни средства (автобуси, тролейбуси и трамваи)
● Повече средства в бюджета за ремонти на трамвайната мрежа и обособяване на BUS ленти и коридори за градския транспорт
● Реформа на транспортните дружества и последващото им сливане в един градски оператор
● Реформа на паркирането, финансираща градския транспорт и строителство на паркинги
“Транспортната блокада в София е повратна точка – сега е моментът да се направи дълбока реформа и градският транспорт най-накрая да бъде модернизиран”, заявиха от партията.
Според партията на Борис Бонев, разговорът трябва да спре да се върти само около искания за заплати и да се насочи към подобрения, от които да имат полза всички софиянци.
“Длъжностите с най-много непопълнени позиции в системата на транспорта са водачите и механиците. Именно към тях трябва да са насочени увеличенията на доходите, за да може да се попълнят незаетите места приоритетно и да се намали натискът към тези, които още не са напуснали”, заяви Андрей Зографски – общински съветник и зам.-председател на комисията по транспорт.
От Спаси София припомнят, че миналата година изработиха и намериха мнозинство за най-амбициозната инвестиционна програма за закупуване на нови превозни средства. “Новият подвижен състав не само ще привлече още пътници, но и ще увеличи комфорта на водачите, които днес с право се оплакват, че често работят в непосилни условия”, обяснява Гергин Борисов.
Според Спаси София инвестициите в скоростни коридори за градския транспорт също е част от мерките за по-добри условия на труд и трябва да залегнат в преработен Бюджет 2025. “Погледнете го през очите на един водач в градския транспорт. Хване те задръстването, закъсняваш, глобяват те. Сякаш ти си виновен, че в града няма достатъчно BUS ленти или ограничени трамвайни трасета. Ако в София се изградят повече коридори за градския транспорт, шофьорите ще са по-спокойни, а пътниците – по-доволни”, обяснява Зографски.
Друга стъпка в предложението на Спаси София е реформа на транспортните дружества – като първата цел е да се повиши ефективността им, а след това – обединяването им в единен градски оператор. “Нарояването на толкова много транспортни дружества беше антиреформа с цел кадруване на партийни калинки в градската икономика – сегашните ръководства бяха назначени през задния вход, а не защото са кадърни”, заяви Борис Бонев.
Последната посочена от Спаси София мярка е пространна реформа на паркирането, която Борис Бонев обеща да представи скоро. “Вместо парите от зоните да потъват в касата на ЦГМ, имаме готовност да предложим как те да се инвестират в градския транспорт, строителство на паркинги в кварталите и ремонт на тротоарите”, разясни Бонев.
“Този план е изработен от Спаси София и е представен на Васил Терзиев преди повече от 6 месеца”, се твърди в позицията на партията. “Вече никой няма лукса да бяга от отговорност – време е да се запретнат ръкави и да се отстоят трудните, на пръв поглед непопулярни, но крайно необходими мерки”, завърши Бонев. Според Спаси София само от кмета зависи дали отново ще извади пари „на калпак“ или ще се ангажира с ясен план за действие и допълват, че те никога не са бягали от битки. “Няма да избягаме и сега”, завършва позицията.
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина