site.btaЗаконът за обществения транспорт ще бъде доразвит с приноса на общини, превозвачи и потребителски организации, заяви вицепремерът Гроздан Караджов
Законът за обществения транспорт ще бъде доразвит на база предложенията на общини, автобусни превозвачи и потребителски организации, като пътникът остава в центъра на закона. Това заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов след среща с автобусните превозвачи и представителите на потребителските организации в рамките на общественото обсъждане на проекта, съобщиха от пресцентъра на ведомството.
Потребителските организации изразиха категорична подкрепа за законопроекта, подчертавайки, че за първи път от десетилетия се предлага цялостна рамка, която поставя пътника в центъра и урежда ключови въпроси като свързаността между различните видове превози, стандартите за качество и защитата на правата на пътуващите.
Автобусните превозвачи приветстваха закона, но поискаха по-ясно разписване на някои текстове и допълнения, сред които: възможност за съвместно възлагане на превози само между общини с обща граница; авансово изплащане на субсидии за обществен превоз, както при други видове транспорт; по-ясен механизъм за клиринг при интегрираните превози; изясняване на взаимодействието между националната и общинските транспортни схеми.
„Законът е в проектна фаза и е публикуван именно за да получим мненията на всички заинтересовани страни. Удължаваме общественото обсъждане с още 30 дни, а при необходимост – и повече“, заяви Караджов.
Министърът съобщи, че ще бъде създадена работна група с участието на експерти от всички организации, които ще прецизират текстовете и ще подготвят подзаконовите актове за прилагането на закона.
По време на срещата беше подчертано, че в България 738 населени места са без транспортно обслужване; 601 имат недостатъчно или формално обслужване; едва 61 разполагат с адекватен обществен транспорт.
„Целта е проста – да осигурим на всеки човек предвидим, достъпен и модерен транспорт, както е в развитите европейски държави“, заяви Караджов.
БТА припомня, че Министерството на транспорта и съобщенията публикува за обществено обсъждане проекта на нов Закон за обществения транспорт, който предвижда създаване на Национална транспортна схема с координирани разписания и минимум три транспортни връзки дневно за всяко населено място. Предвиждат се също Национална точка за достъп и Интелигентна система за управление на обществения транспорт, които ще осигуряват данни в реално време, контрол върху изпълнението и прозрачност при субсидиите. Законът включва и създаването на единен електронен превозен документ, валиден за различни видове транспорт, както и механизми за междуобщинско сътрудничество и възможност за превоз по заявка.
/СЛС/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина