site.btaПланираният протест не е на учители, а на един учител, каза заместник-министър Михайлова

BOBSTH 14:09:31 16-09-2019
GI1407BO.027
Ловеч - заместник-министър - протест - коментар

Планираният протест не е на учители, а на един учител, каза заместник-министър Михайлова


Ловеч, 16 септември /Даниела Балабанова, БТА/
Планираният протест не е на учители, а на един учител, който твърди за 6 хиляди подписа, каза в Ловеч заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова по повод планирания за днес учителски протест срещу намерението преподавателите да участват в обходите по домовете на децата, които отсъстват от училище.
"Една такава анкета, или един такъв формуляр може да се подпише от всеки от вас и от мен. Аз смятам, че българският учител стои твърдо зад това, че неговото призвание е в класната стая, да преподава, да раздава знания и да работи с учениците. В този смисъл няма по-важна задача ние да бъдем с нашите ученици в този ден, да знаем къде са нашите ученици, защото отговорността на учителя е много голяма, защото това е човекът, който гради бъдещето", посочи Михайлова.
Тя добави, че постановлението на просветното министерство, което предвижда екипи от учители, полицаи, социални работници и представители на общините да обхождат по домовете учениците, който не са на училище в същия ден, все още е в работен вариант и ще се съобразят с общественото мнение. "Изключително важно е да знаем къде са нашите деца, защото няма по-сигурно място от училището. Смятам, че нито един разумен човек няма да застане срещу позицията, че образованието е фактор за промяна, че нямаме право да възпроизвеждаме неграмотни хора, че учениците трябва да са образовани и в училище".
В Министерството все още обработват данните за необхванатите в училище деца. Днес ще се обобщи информацията колко ученици са влезли в класните стаи, заяви още заместник-министърът.

/ГИ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 14:23 на 28.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация