site.btaДо 2025 година опаковките на собствените марки продукти на Kaufland ще съдържат средно 25 на сто рециклирани материали

IF 15:06:01 19-11-2021
ES1503IF.003
търговска верига - екология - инициатива

До 2025 година опаковките на собствените марки продукти
на Kaufland ще съдържат средно 25 на сто
рециклирани материали


София, 19 ноември /Христо Воденов, БТА/
Група Schwarz, част от която е Kaufland България, увеличава целта си за включване на рециклирани материали в опаковките на собствените марки продукти на компаниите от групата, съобщава търговската верига.
След равносметка на напредъка по корпоративната стратегия REset Plastic е решено тази цел да бъде увеличена от средно 20 до 25 на сто.
Изводите за напредъка са направени на база на публикувания през ноември доклад Global Commitment 2021 на фондация "Елън Макартър". Инициативата цели преминаване към кръгова икономика, а група Schwarz се присъедини към нея през 2018 година.
Равносметката на Schwarz отчита сериозни стъпки към постигане на амбициозните цели на стратегията REset Plastic. Серия от мерки са допринесли за това в опаковките на собствените марки продукти на компаниите от групата да се използва средно 13 процента по-малко пластмаса. Мерките включват отстраняване на пластмасата от опаковките, като например премахване на пластмасови капаци за еднократна употреба при млека и други напитки, замяна на пластмасови опаковки с хартиени, продажба на неопаковани плодове и зеленчуци, като към момента 57 на сто от плодовете и зеленчуците в магазините на Kaufland във всички държави са неопаковани.
Въпреки постигнатото досега Schwarz продължава да намалява използването на пластмаса навсякъде, където е възможно, като в същото време се фокусира върху насърчаването на кръговата икономика и свързаното с нея използване на рециклирани материали. Групата включва рециклат в опаковките на собствените марки продукти и предлага стоки, изработени изцяло от рециклиран материал, пише в съобщението.
На този фон Schwarz прави следваща крачка и увеличава целта за включване на рециклат до средно 25 на сто. Досега целта на групата беше за средно 20 на сто рециклат в опаковките на продуктите на собствените марки до 2025 година.
У нас Kaufland работи усилено не само за прилагане на мерките, заложени в стратегията REset Plastic, но и активно допринася за популяризиране на проблема с пластмасата за еднократна употреба, като подкрепя и реализира редица проекти. Сред тях са Kaufland София Полумаратон без пластмаса за еднократна употреба, Софийският фестивал на науката, кампанията в подкрепа на рециклирането"Книги за смет", издаването на детската образователна книга "Къде отива боклукът?", интерактивната изложба#ЗаедноДействайСМузейко в магазини на Kaufland, както и програмата за младежки иновации на WWF България -Panda Labs.
/ЕС/



news.modal.header

news.modal.text

Към 16:38 на 02.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация