site.btaПотребителският съвет на ЧЕЗ обсъди ползите от дистанционно обслужваните електромери

BOBSTH 11:06:31 17-03-2019
RM1105BO.008
ЧЕЗ - електромери - дистанционно обслужване

Потребителският съвет на ЧЕЗ обсъди
ползите от дистанционно обслужваните
електромери


София, 17 март /Димитрина Ветова, БТА/
Контролът върху отчитането на електромерите и ефектът от внедряването на дистанционно обслужвани средства за търговско измерване бяха обсъдени на заседание на Потребителския съвет към "ЧЕЗ България", съобщиха от дружеството.
Дистанционно обслужваните електромери дават възможност за поглед в реално време върху мрежата, за наблюдение на заетия капацитет и за незабавна реакция при аномалии. Стриктният контрол дава възможност да се повиши качеството на услугата за потребителите. Електромерите от нов тип са и първата стъпка към реализирането на все по-високите изисквания на клиентите, които в близко бъдеще ще могат да произвеждат електроенергия за собствени нужди. Електромерите притежават сертификат по MID директива, която е задължителна за всички държави от ЕС и са за напрежение според Европейската норма N5016, а именно между 207 и 253 волта.
"Използването на дистанционно обслужваните електромери води до повишаване на надеждността на мрежата. Всички електромери, които се поставят, отговорят на стандартите в България и Европейския съюз и са снабдени с хардуерна и софтуерна защита, за да се гарантира най-високо качество на предоставяната услуга", е заявил Илиян Мутафчиев - директор "Мерене и управление на данните" в "ЧЕЗ Разпределение България" АД.
Дружеството е представило пред участниците в съвета мерките, които се предприемат, за да се контролира процеса на отчитане. Подчертано е било, че електромерите се отчитат задължително до 31 дни, а точността на отчета се контролира чрез няколко нива на контрол.
Участниците в потребителския съвет са призовали клиентите, които нямат възможност да осигурят достъп до електромерите по време на редовния отчет, да използват възможността за самоотчет - чрез денонощната телефонна линия на ЧЕЗ 0700 10 010, в центъра за обслужване на клиенти, по факса - 02/8959 667, чрез имейла - klienti@cez-rp.bg, или от сайтовете на ЧЕЗ в секциите за електронни услуги.
Потребителският съвет към ЧЕЗ е създаден през 2013 г. В него членуват потребителски, граждански и експертни организации, които припознават като своя кауза защитата на правата на клиентите и подобряването на обслужването в съответствие с най-добрите европейски практики. Това са Комисията за защита на потребителите, Българската национална асоциация "Активни потребители", Федерацията на потребителите в България, Независимият съюз на потребителите в България, Европейският потребителски център, Българският потребителски център, Институтът за енергиен мениджмънт и Техническият университет в София.
/РУМ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 18:46 на 26.08.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация