site.btaРоботите Нао и Емо помагат при логопедични сесии с деца с проблеми в слуха и развитието на речта
BOBSTH 14:17:31 24-11-2021
MM1415BO.003
Благоевград - роботи - логопедични сесии
Роботите Нао и Емо помагат при логопедични сесии с деца с проблеми в слуха и развитието на речта
Благоевград, 24 ноември /Десислава Велкова, БТА/
Роботите Нао и Емо сан помагат в Центъра по логопедия към Факултета "Обществено здраве, здравни грижи и спорт" към Югозападния университет "Неофит Рилски" при логопедични сесии с деца с проблеми със слуха или развитието на речта, разказа пред репортер на БТА гл.асистент д-р Анна Андреева.
Работата с деца ще продължи шест месеца и е част от проучване на екип от Югозападния университет с участието на проф. Миглена Симонска и Института по роботика към БАН. В проучването са включени седемнадесет деца на възраст от 3 до 11 години, които, в продължение на половин година, ще имат регулярни срещи с роботите Нао и Емо. Срещите ще дадат възможност да се проследи приложението на роботите в логопедичната практика, тъй като въвеждането им в работата с деца със слухови и езикови нарушения е нещо ново, разказа д-р Андреева.
Хуманоидният робот Нао общува с разработения в БАН от проф. Таньо Танев робот Емо сан. При разработването на Емо са използвани актьори, които да пресъздадат шест основни емоции, които с алгоритъм са прехвърлени върху движенията на робота, разказа за БТА проф. Танев. Двата робота са свързани и общуват помежду си. Сценариите за работа с деца са разработени така, че да подпомагат дейности от ежедневието, допълни проф. Анна Лекова от Института по роботика към БАН. Нао, заедно с детето, учи своя приятел Емо за звуците, за думите и за животните под формата на игра. Една сесия с детето е около половин час, а на финала има награда - гимнастика или песен с танц от роботите, разказа проф. Лекова.
Днес е вторият ден от сесиите в Благоевград. Вчера пет деца са се запознали с Нао и Емо. По думите на учените, които работят с тпх, роботите са приети много добре от децата, мотивирали са ги да задържат вниманието си по-дълго време, а самите деца по-лесно са успявали да се концентрират върху задачите.
/ММ/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина