site.btaИзкуственият интелект все по-активно се използва в образователната система, заяви просветният министър Красимир Вълчев

Изкуственият интелект все по-активно се използва в образователната система, заяви просветният министър Красимир Вълчев
Изкуственият интелект все по-активно се използва в образователната система, заяви просветният министър Красимир Вълчев
БТА, София (10 юни 2025) Кръгла маса "БАИТ в подкрепа на образованието" 2025 организира Българската асоциация по информационни технологии в СТЦ "Интерпред". В дискусията участва министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. На снимката: министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.Снимка: Владимир Шоков/БТА (ВЯ)

Изкуственият интелект все по-активно се използва в образователната система, каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на кръгла маса "БАИТ в подкрепа на образованието". Събитието се провежда в столичния център "Интерпред" и е организирано от Българската организация по информационни технологии (БАИТ). 

По думите на Вълчев изкуственият интелект ще бъде използван от учителите от една страна за обучение на учениците, от друга за оценяване и административна работа. Според него учителите малко или повече ще следват това, което се случва в компютърния сектор, а именно да се възползват от помощта на изкуствения интелект. 

Учениците ще са една крачка по напред в желанието си да използват изкуствения интелект и учителите ще се опитват да адаптират методите на преподаване към тяхната мотивация, каза просветният министър. Той добави, че Министерството на образованието и науката (МОН) е изготвило през миналата година материал за работа с изкуствения интелект, който вече трябва да се актуализира. 

Според него ключовото, което трябва да се намери във формулата за използването на изкуствения интелект, е как той да не е просто инструмент, а да бъде сътрудник. Вълчев посочи, че и в момента се използват електронни устройства и електронни материали за учене. 

Днешните ученици ще живеят в свят, който ще изисква още по-комплексни умения, смята той. 

Времето прекарано пред екрани трябва да е за образователни цели, а нашите ученици имат най-голям обем от време прекарано пред екрана, но голяма част от него не е за обучителни цели, т. е. имат най-голям брой период на разсейване, отбеляза министърът. Според него е нужно да се ограничи времето на разсейване, защото то е за сметка на всички останали умения. Той смята, че все още по-важни ще бъдат базовите умения като широка солидна хуманитарна основа, концентрацията, природните науки, изкуствата.

(Следва)

 

/СЛС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 12:16 на 11.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация