site.bta"Алибаба" стимулира със 7 млрд. долара търговията на платформата си "Таобао"


Платформата за онлайн търговия на дребно на китайския технологичен гигант "Алибаба" (Alibaba) обяви, че ще деблокира субсидии в размер на 7 млрд. долара за определени покупки в опит да стимулира вялото потребление, предаде Франс прес.
"Таобао" (Taobao), китайският лидер в електронната търговия, пуснат от "Алибаба" през 2003 г., обяви в комюнике в "УиЧат" (WeChat), че 50-те милиарда юана ще "субсидират пряко потребителите и търговците" за период от 12 месеца, считано от днес.
Стимулите за разходи на функцията "светкавично пазаруване" на "Таобао" ще бъдат под формата на "червени пликове" - цифрова версия на традиционните парични подаръци, както и отстъпки за продукти, доставка и комисиони, се посочва в комюникето.
"Таобао" съобщи, че субсидиите "ще предложат на потребителите преференциални и практични услуги и преживявания, като допълнително ще стимулират жизнеността на потреблението".
Пекин се опитва да ограничи дефлационния натиск, който заплашва да забави икономическия растеж в момент, когато се увеличават и другите предизвикателства пред втората по големина икономика в света.
Китай се сблъсква с продължителна криза в сектора на недвижимите имоти и слабо потребление, което се усложнява от трудности при износа.
Поради това китайските власти увеличиха от миналата година мерките за стимулиране на потреблението като намаляване на лихвените проценти, подкрепа за сектора на недвижимите имоти и стимули за закупуване на автомобили и домакински уреди.
Резултатите бяха разнопосочни: продажбите на дребно в Китай, основен показател за потреблението на домакинствата, се ускориха през май, но цените на имотите продължиха да отслабват.
Китайският президент Си Цзинпин е призовал вчера за полагане на усилия за "ускоряване на изграждането на единен национален пазар" на среща на високо равнище по въпросите на икономическата политика, съобщи агенция Синхуа.
Високопоставени китайски лица призоваха също и за по-добро управление на "хаотичната нискоценова конкуренция" между компаниите.
"С оглед на това, че китайската икономика е изправена пред дефлационен натиск и слаб пазар на труда, правителството има за цел да се справи с тези предизвикателства от гледна точка на предлагането", коментира Чжъвей Чжан, президент и главен икономист в "Пинпойнт асет мениджмънт" (Pinpoint Asset Management).
"Абсолютният приоритет изглежда е да се предотврати свръхконкуренцията", добави той.
/ЕС/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина