site.btaУслугата за интернет „Старлинк“ бе засегната от масови прекъсвания в цял свят

Услугата за интернет „Старлинк“ бе засегната от масови прекъсвания в цял свят
Услугата за интернет „Старлинк“ бе засегната от масови прекъсвания в цял свят
Илон Мъск. (AP Photo/Susan Walsh, File)

Услугата „Старлинк“ на компанията „СпейсЕкс“ (SpaceX) претърпя вчера едно от най-големите си прекъсвания в световен мащаб, когато вътрешен софтуерен срив остави десетки хиляди потребители без връзка – рядко срещано прекъсване за мощната сателитна интернет система на Илон Мъск, предаде Ройтерс.

Засегнати бяха основно потребители в САЩ и Европа. 

„Старлинк“, която има над 6 милиона потребители в около 140 държави и територии, по-късно потвърди прекъсването в акаунта си в „Екс“. Услугата беше възстановена до голяма степен около два часа и половина след прекъсването.

„Прекъсването бе причинено от отказ на ключови вътрешни софтуерни услуги, които управляват основната мрежа“, каза заместник-ръководителят на компанията Майкъл Никълс, като се извини за неудобството и обеща да бъде установена първопричината.

И Мъск се извини: „Съжаляваме за прекъсването. „СпейсЕкс“ ще отстрани основната причина, за да гарантира, че това няма да се повтори“, написа главният изпълнителен директор на „СпейсЕкс“ в социалната мрежа „Екс“

Прекъсването беше необичаен срив за компанията, което накара експерти да спекулират дали услугата – известна със своята устойчивост и бърз растеж – не е била засегната от бъг, неуспешна софтуерна актуализация или дори кибератака, отбелязва Ройтерс.

/ЛМ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 04:13 на 26.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация