site.btaДържавната агенция за метрологичен и технически надзор откри 137 нарушения по време на кампанията си за Деня на потребителя – 15 март


Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) приключи своята кампания по повод 15 март - Деня на потребителя. Тя се провежда за 14-и пореден път и тази година обхваща търговски обекти в цялата страна, съобщиха от агенцията на интернет страницата си.
По време на кампанията инспекторите от Главна дирекция "Надзор на пазара" (ГДНП) провериха 223 броя продукти. 117 броя от тях са били различни видове и модели играчки, 50 - електрически уреди, 10 - лични предпазни средства, 33 - радиосъоръжения, 7 - машини, 3 - газови уреди, 2 - съоръжения под налягане и едно пиротехническо изделие.
От проверените 223 продукта, съответстващи на изискванията са били общо 86 броя. С констатирани несъответствия са 137 броя продукти, в това число:
69 броя са без инструкция за употреба
32 броя без "CE" маркировка за съответствие
103 броя без наименование и адрес на производител и/или вносител
33 броя не се придружават от ЕС декларация за съответствие, както и други несъответствия, специфични за отделните групи продукти.
За установените нарушения по действащото законодателство към икономическите оператори се предприемат административнонаказателни действия и налагане на принудителни административни мерки.
Във връзка с направените констатации, ГДНП към ДАМТН ще продължи да осъществява проверки, за да се ограничи предлагането на пазара на продукти, които не съответстват на изискванията.
/СС/
news.modal.header
news.modal.text