site.btaКласически и ретро автомобили бяха показани на изложение по повод Деня на шофьора в столицата
Класически и ретро автомобили бяха показани на изложение по повод Деня на шофьора – Спасовден, на площад „Ал. Батенберг“ в столицата. Организатор на събитието е Българският автомобилен клуб „Ретро“, заедно със Столичната община. По-рано през седмицата беше отбелязан и Международният ден на шофьора, който се чества на 28 май.
Денят се отбелязва за 35-ти път в България, а традицията датира още от 1913 г., когато е организиран Българският шофьорски съюз – първата шофьорска организация у нас. След 1950 г. честването е преустановено, а традицията е подновена през 1990 г. по инициатива на Съюза на българските автомобилисти (СБА) и автомобилния клуб „Ретро“.
Всички изложени автомобили са исторически превозни средства, а характерното при тях е, че са карани внимателно и безопасно, каза Георги Георгиев, председател на Българския автомобилен клуб „Ретро“. Автомобилите са тук днес, защото техните водачи са пазили както тях, така и околните, посочи той и подчерта, че безопасното шофиране е ключът към запазване на колите. Очакваме в ретроизложението днес да се включат над 300 автомобила от цялата страна, а някои от колите участват ежегодно, каза Георгиев.
Имам колекция от 15 ретроавтомобила, като модел Т на Ford от 1927г. е най-старият от тях, каза собственикът на колекционерското дружество Inter Classic Cars Георги Стоилов. Това е първият серийно произвеждан автомобил на поточна линия в света и е на близо 100 години. Това е колата, която е качила американците на колела. Интересно е, че още има автомобили на стогодишна възраст, които са цели и в движение, на фона на модерни коли, които се разпадат на десетата година, каза още Стоилов.
Колекционирането на ретроавтомобили е "тежка болест", която се задълбочава с годините, каза ентусиастът. За мен те са история и изкуство. Те показват технологичното развитие на човечеството, отбеляза той.
Днес съм тук с два автомобила на марката Alfa Romeo – GTV Bertone и GTV 6, последна версия с шестцилиндров двигател, каза колекционерът на стари автомобили Звезделин Грозданов. Bertone е моделът, с който футболистът Гунди е пострадал, отбеляза той.
Специалното в марката е дизайнът. Обичам да се возя с колите и ги изкарвам при всяка възможност, но определено не е ежедневен автомобил, посочи Грозданов. Поддръжката на такива автомобили изисква много мерак и любов. Явно съм се родил с "бензин в кръвта", защото много харесвам старите коли. Всеки автомобил има своята индивидуалност, няма как да бъде сбъркан с друг, отбеляза също Грозданов.
За автомобилите има и организирано награждаване в различните категории за довоенни и следвоенни модели.
По време на изложението беше спряно пътното движение по бул. „Цар Освободител“ в участъка от бул. „Княгиня Мария Луиза“ до ул. „Г. С. Раковски“.
/АБ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина