site.btaЕкипът на училище „Аз Буки Веди” в Кьолн продължава работата си по проекта „Дигитална трансформация в обучението по БЕЛ (Уча БЕЛ 4.0)“

Екипът на училище „Аз Буки Веди” в Кьолн продължава работата си по проекта „Дигитална трансформация в обучението по БЕЛ (Уча БЕЛ 4.0)“
Екипът на училище „Аз Буки Веди” в Кьолн продължава работата си по проекта „Дигитална трансформация в обучението по БЕЛ (Уча БЕЛ 4.0)“
Снимка: Българското неделно училище „Аз Буки Веди” в Кьолн

Лятната ваканция пристъпва с горещи стъпки и в нашето училище, но за учителския екип предстоят още много дни на усилна работа по създаването на нови дигитални ресурси по проекта „Дигитална трансформация в обучението по БЕЛ (Уча БЕЛ 4.0)“, който е по програма Еразъм+, КА2, Стратегически партньорства в областта на училищното образование под ръководството на Бургаския свободен университет, съобщава директорът на Българското неделно училище (БНУ) „Аз Буки Веди” в Кьолн Росица Байрактарски във Фейсбук групата на учебното заведение.

Ресурсите, върху които работим вече втора година, са предназначени за неинтензивно обучение по български език като чужд/втори на деца на възраст между 6 и 10 години, които са начинаещи и нямат никакви или имат много ограничени познания по български език в чуждоезикова среда, посочва тя.

Байрактарски добавя, че през 2024/2025 година са разработили ресурси за ниво А1.2 с читанка/книжка „Бухалиско и приятелите му“ по темите: „Фантастичен свят“, „Представяне“, „Домът“, „Училище“, „Време и природа“, „Храни и напитки“, „Места и пътуване”, „Ежедневие. Моят ден“, „Облекло и обувки“. „Пазаруване“, „Празници“, „Здраве и хигиена“, „Технологии“ и „Познавам България”. Предстои дигитализиране на ресурсите им и за предучилищна група (предограмотителен период) по темите: „Моят дом“, „Ежедневие. Часовник. Училище“, „Професии“ и „Празници, обичаи и ритуали“.

„Особено интересно и важно е да се каже, че в нашата работа следваме изискванията на новата учебна програма по български език като чужд/втори за подпомагане на обучението, организирано в чужбина, която влиза в сила от 09. 2025 г., и създаваме електронни интерактивни упражнения в съответствие с изискванията за постигане на комуникативна компетентност за ниво А1.2 от Общата европейска езикова рамка (Council of Europe, 2001). Нашата цел е посредством интерактивни и игрови елементи да подпомогнем изграждането на трайни базови умения у децата в четири речеви дейности (четене, писане, слушане и говорене). Особен акцент полагаме върху четенето на текстове на изучаваното ниво А1.2, каквито са рядкост на пазара“, посочва тя. 

По думите ѝ в тяхната читанка се разказва за Бухалиско, Антон и Калина, за техните семейства, градове, ежедневие, училище, празници и т.н.

„Историите, свързани в обща книжка на ниво А1.2, покриват множеството теми, зададени за нивото, както и лексиката и граматиката, изучавани на това ниво. Стремежът ни е да подкрепим учебния процес, като го превърнем в приятно преживяване чрез текстове за класно и извънкласно четене”, добавя Байрактарски.

Директорът на БНУ „Аз Буки Веди” в Кьолн допълва, че техните електронни ресурси ще бъдат качени на обучителната платформа Мудъл на проекта „Уча БЕЛ 4.0”, курс Дигитални ресурси за ниво А1.2. А през 2026 година ще бъде осигурен и по-широк достъп до тях.

Както БТА писа, проектът „Дигитална трансформация в обучението по БЕЛ (Уча БЕЛ 4.0)“ е по програма Еразъм+, КА2, Стратегически партньорства в областта на училищното образование. Партньори в него са Българското училище „Аз Буки Веди“ в Кьолн; Културната асоциация „Паралел 43“, Рим, Италия; Българското училище за роден език, Будапеща, Унгария; Българското училище „Кирил и Методий“ в Никозия, Кипър, и Бургаски свободен университет, България.

Водеща организация по проекта и на обучението е Бургаският свободен университет, а ръководител на проекта е проф. д.п.н. Галя Христозова.

/ЙК/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 09:51 на 03.07.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация