site.btaБТА се присъединява към националната кампания "Следвай пътя на виното" на Министерството на туризма, съобщи Кирил Вълчев
В Националния пресклуб на БТА в София днес представяме началото на националната кампания "Следвай пътя на виното" на Министерството на туризма за популяризиране на винения туризъм в България. Това каза генералният директор на БТА Кирил Вълчев на събитие, посветено на националната кампания.
БТА се присъединява към тази кампания със своя рубрика "Следвай пътя на новото БГ ВИНО" за новините от българските винарни през 2025 година. Идеята е, че една информационна агенция предава новини, а около българското вино и винопроизводители има много новини, особено през есента. Така че нашата амбиция е да представим новините от български винарни през тази година. Тази инициатива е преди деветото издание на Глобалната конференция за винен туризъм, чийто домакин ще бъде Пловдив. Организатор на форума е Министерството на туризма в партньорство със Световната организация по туризъм към ООН, посочи генералният директор на БТА.
БТА поддържа рубрика "БГ Вино" от февруари 2022 година, когато подписахме споразумение за сътрудничество с пет асоциации в областта на винопроизводството. Това са Българската асоциация на независимите лозаро-винари, Българската асоциация на винените професионалисти, Националната лозаро-винарска камара, Националното сдружение на българските лозари и Черноморската регионална лозаро-винарска камара, каза Кирил Вълчев.
Оттогава до днес в тази рубрика са публикувани повече от 400 новини, свързани с българското вино, като над 70 са в английския вариант на рубриката. Идеята ни е тази нова подрубрика "Следвай пътя на новото БГ ВИНО" да е част от националната кампания по инициатива на министъра на туризма господин Боршош, каза Вълчев.
Идеята ни е до началото на Глобалната конференция за винен туризъм да представим новините от около половината от всички регистрирани изби за вино, които са 354. От тях активно представящите се са около 170, посочи Вълчев. Това означава, че до началото на форума в Пловдив ще се опитаме да представим около 10 изби на ден, каза Кирил Вълчев. Ще се опитаме бързо, за самия форум да сме готови с хартиеното издание на български и на английски език, което да представим на всички участници и гости на форма в Пловдив.
Разбрахме се с Петя Минкова, председател на УС на Българската организация за винен туризъм (БОВТ), че те ще се присъединят към инициативата. Петя Минкова е и управляващ директор на "Шато Копса". Искам да подчертая, че БТА говори с имената на фирмите, когато става въпрос за новини от българския бизнес, особено при винопроизводството, защото става въпрос за новини, а не за реклама. Голямата цел на кампанията, която започва Министерството на туризма, е да има повече информация, а не просто реклама, за да бъдат привличани повече туристи в точно тази сфера, каза Кирил Вълчев.
Генералният директор на БТА подари на министъра на туризма Мирослав Боршош четири броя на списание ЛИК, свързани с развитието на туризма. Списание ЛИК стига до над 300 библиотеки в страната, а вече и в чужбина.
/ИЦ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина