site.btaРазработва се стратегия за насочване на конкретните видове туризъм към конкретни пазари, каза министър Мирослав Боршош

Разработва се стратегия за насочване на конкретните видове туризъм към конкретни пазари, каза министър Мирослав Боршош
Разработва се стратегия за насочване на конкретните видове туризъм към конкретни пазари, каза министър Мирослав Боршош
БТА, Разлог (27 юни 2025) Министърът на туризма Мирослав Боршош отговаря на журналистически въпроси в конферентната зала на Спа хотел „Катарино“ в град Разлог. Министър Боршош в е Разлог, по повод национална конференция на тема „Бъдещето на туризма в България и Европа - Имидж, Иновации, Развитие“. Снимка: Красимир Николов/БТА

В момента се разработва стратегия, която насочва конкретен вид туризъм към конкретни пазари, каза  министърът на туризма Мирослав Боршош на брифинг пред журналисти след туристически форум в Разлог.

По думите му целта е не просто реклама, а реклама с много конкретика, ясно насочена т.е. таргетирана, по различни канали - от технологичните "Мета" (Meta), "Ютуб" (YouTube) и "Гугъл" (Google), до традиционните като външната реклама, посочи министър Боршош. Той допълни, че това включва и използването на всички видове нови дигитални технологии, включително изкуствения интелект, който все повече навлиза в туризма и ще определя избора на съвременния турист.

Министърът на туризма коментира и очакванията за летния сезон, които по думите са много добри. Има предварителни резервации и имаме основание да се надяваме на много силен сезон, посочи Боршош.

Министърът отбеляза, че зимният сезон е бил успешен. Периодът от януари до април е най-добрата тримесечие, което се случва на българския туризъм, България е в "топ 10" на дестинациите, които израстват в това отношение, посочи Боршош. По думите му първи път страната  ни преминава "бариерата" от 2 милиона. регистрирани туристи, а броят на нощувките е 4,6 милиона за зимния период, което е рекорд, отбеляза министърът. Това е резултат от силна съвместна работа с местните власти, и от страна на държавата, каза Боршош.

По време на проведения днес форум на тема "Бъдещето на туризма в България и Европа – Имидж, Иновации, Развитие", организиран от Министерство на туризма и евродепутата Андрей Новаков, бе обсъдена и темата за поклонническия и винен туризъм на страната. В тази връзка министър Боршош коментира силния акцент на страната ни върху винения туризъм с домакинството на България на Деветата глобална конференция за винен туризъм. Конференцията ще се проведе у нас по инициатива на Министерство на туризма и съвместно със Световната организация по туризъм към ООН.

"Най-големите нации, развити във винения туризъм, и техните министри и експерти ще бъдат тук и ще успеем да обменим опит, но по този начин показваме, че България има много какво да покаже в това отношение, защото имаме добър продукт - виното", каза министър Боршош. Той посочи, че около винения туризъм се изгражда добра инфраструктура, която може да поеме поток от туристи. Във връзка с област Благоевград коментира, че има една от най-добрите инфраструктури за винен туризъм – Мелник и региона му.

/ЕС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 00:09 на 28.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация