site.btaОперната прима Стефка Евстатиева за концерта на Емануил Иванов в „Карнеги хол“: Музиката, която създава, минава през сърцето му и достига до сърцето на слушателя


Много трудна програма, която показа разностранността на дарованието на Емануил Иванов – един рядък талант. Чакат го много успехи. Музиката, която създава, минава през сърцето му и достига до сърцето на слушателя. Неговата собствена композиция беше интересна и много ми хареса, посветил я е на своята голяма любов. Това казва за БТА оперната прима Стефка Евстатиева, която е присъствала на концерта на българския пианист в „Карнеги хол“.
Беше чудесен рецитал с музика от Бетовен, Лист, Алкан и Емануил Иванов, допълва прочутото сопрано.
Писателят и диригент Герган Ценов нарича събитието „истински празник за цялата българска общност в Ню Йорк“. Концертът бе в рамките на заключителната вечер на юбилейния 30-ти сезон на така наречените „Български съкровища“, които вече три десетилетия се организират в Ню Йорк от български музиканти и местни спомоществователи.
Музикалната традиция започва през 1994 г. по инициатива на световноизвестната българска пианистка и професор в престижното музикално училище „Мaнес“ в Ню Йорк – проф. Павлина Доковска. Серията е резултат от сътрудничеството между инициативата „Български концертни вечери в Ню Йорк“ и международната фондация „Св. св. Кирил и Методий“. Участват млади български изпълнители, които са били сред представените ни „музикални съкровища“. Сред тях са Белла Христова, Анна Стойчева, Лора Чекоратова, към които по-късно се присъединяват Лора Ал-Ахмад, Александрина Боянова, Стани Димитрова, Георги Леков.
„Емануил Иванов е млад талант с необятни музикални способности и с творчески потенциал, който, според мен, тепърва ще се разгръща и ще изумява публиката по цял свят. Програмата, която представи, разкри всички възможни аспекти на пианизма – от интимната първа част на „Лунната соната“ на Бетовен до баталните и чудовищно предизвикателни в техническо отношение творби на Шарл-Валентин Алкан (Симфония за пиано оп. 39) и Франц Лист (Реминисценции по музика от операта „Норма“ на Белини). И, ако тези три произведения бяха малко или много част от стандартния репертоар, то за мен лично прекрасната изненада на вечерта бяха Вариациите за пиано, композирани от самия Емануил Иванов, които до много голяма степен освежиха цялостната сериозност на програмата със своята деликатна жанрова окраска и младежки порив. Подобен композиторско-изпълнителски формат е особено привлекателен за мен, тъй като той ми напомня за едно много специално пианистично поколение от началото на 20 век (Рахманинов, Бузони, Годовски), за което изпълнителската и композиторската дейност бяха две неразривни части на една и съща комплексна музикална дейност. И се надявам, че тази комплексна тенденция ще се запази и у Емануил Иванов, защото мисля, че го очаква еднакво бляскаво бъдеще и като пианист, и като композитор“, казва Герган Ценов.
По думите му концертът има „едно много уникално значение, което само аз и изпълнителят на сцената можехме да усетим и оценим, а именно това, че концертът се състоя точно на 21 май – празникът на Пазарджик, където и двамата сме израснали, и където и двамата сме започнали своето музикално развитие“.
/ДД
/АВП/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина