site.btaОБНОВЕНА Гражданска въздухоплавателна администрация въвежда задължителни стандарти за наземно обслужване на летище “Васил Левски” – София


От днес е въведена специална оперативна процедура за отвеждане на пътници до и от борда на въздухоплавателните средства на летище “Васил Левски” - София, с която се преустановява практиката пътници от държави извън Европейския съюз (ЕС) да бъдат прехвърляни през ръкав и после с автобуси до граничен контрол. Това съобщиха от Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА) цитирани от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщенията.
Слизането от самолета ще се извършва в близост до ръкава, с директно качване в автобуси, а самите самолети ще бъдат пренасочвани за използване на ръкав при заминаващи полети. Прилагането на новата процедура ще бъде обект на последваща инспекция от ГД ГВА през следващите дни.
От днес временно е отнет лицензът на „Суиспорт България“ АД за извършване на дейности по наземно обслужване на летище „Васил Левски“ – София. Мярката е в сила за срок до два месеца или до изпълнение на всички препоръки и отстраняване на констатираните несъответствия. Това съобщи главният директор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА) Анелия Маринова.
Заповедта влиза в сила след 14-дневен срок от връчването ѝ, с което се осигурява възможност за реорганизация на обслужването на пътниците от авиокомпаниите, които имат сключени договори със „Суиспорт България“ АД. От министерството обясниха, че възможните мерки за плавен преход са обсъдени днес на работна среща между ГД ГВА и представителите на всички наземни оператори. Минималните стандарти за качество вече са в сила и са подписани от всички наземни оператори.
„Стандартите, касаещи обслужването на пътници, бяха публикувани още вчера на сайта на ГД ГВА. Споразумението предвижда механизъм за наблюдение и контрол от страна на летищния оператор, който при нарушения ще уведомява ГД ГВА за предприемане на незабавни действия“, уточни Маринова.
Публикуваните критерии за качество на обслужването на пътници при пристигане са: осигуряване на наличен отговорен персонал за отваряне и затваряне на вратите на пътническите изходи (gate-ове) в рамките на терминала, както и насочване на пътниците от самолета към съответния вход на терминала и осигуряване на достатъчно персонал в зоната „Изгубени и намерени вещи“ – присъствието се поддържа до окончателното напускане на полета и приключване на процеса по получаване на багаж.
При заминаване критериите за качеството на обслужването на пътници са свързани с осигуряването на измервателни уреди за ръчен багаж на регистрационните гишета при изискване от страна на авиокомпанията. Минимум един агент трябва да присъства на гейта не по-късно от 30 минути преди началото на качването, за да подготви обозначителни табели и редиците за приоритетно и стандартно качване, използвайки тента-бариера и измервател за багаж, се посочва още в информацията. Друг критерии е излъчване на съобщения за качване или забавяне съгласно процедурите на авиокомпанията (при наличие на работеща аудиосистема). Проверка на самоличността на пътниците преди качване и съгласуване на качилите се пътници с техния багаж, както и предотвратяване на щети, кражби или неразрешен достъп/използване на пътническо имущество, докато то се намира под грижата и контрола на компанията за наземно обслужване са също част от критериите при обслужването на заминаващи пътници.
Критерии за качество при превоз на пътници при пристигане са осигуряване на транспорт между самолета и терминала при отдалечени паркинг позиции, максимално време за позициониране на първия автобус: ATA (действително време на пристигане) + 5 минути (освен в случаи, когато процедурите на авиокомпанията не позволяват спазване на този срок), незабавно подаване на следващите автобуси след тръгването на първия (валидно за всички последващи автобуси), както и, че всички автобуси следва да бъдат оборудвани с работещи климатични системи, осигуряващи комфорт при всякакви метеорологични условия.
При заминаване критерии за качество при превоз на пътници са позициониране на автобусите на перона пред гейта: не по-късно от 5 минути след началото на качването, както и, че автобусите трябва да осигуряват безпроблемно и плавно придвижване до гейтовете в терминала.
Всички водачи на автобуси трябва да бъдат квалифицирани съгласно вътрешните изисквания и да притежават валидно разрешително за движение по перона, подлежащо на редовен контрол от летищния оператор.
Проверките на столичното летище ще продължат ежеседмично, а на летищата във Варна и Бургас – веднъж месечно. Предвижда се и въвеждането на механизъм за наблюдение на удовлетвореността на пътниците, включително с улеснена възможност за подаване на сигнали и жалби.
БТА припомня, че вчера министърът транспорта Гроздан Караджов съобщи, че ще бъде отнет лицензът на наземния оператор на столичното летище "Васил Левски" „Суиспорт България“ във връзка със случая с блокираните на място в петък 300 пътници от полет от Лондон. Караджов поиска оставката на главния секретар на "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГВА) заради неизпълнени разпореждания на министъра.
/МК/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина