site.btaФилмите трябва да са разбираеми и комуникативни, защото гениалните неща са прости, смята сценаристът, режисьор и продуцент Станислав Дончев

Филмите трябва да са разбираеми и комуникативни, защото гениалните неща са прости, смята сценаристът, режисьор и продуцент Станислав Дончев
Филмите трябва да са разбираеми и комуникативни, защото гениалните неща са прости, смята сценаристът, режисьор и продуцент Станислав Дончев
Станислав Дончев Снимка: Павлина Дудева/БТА

„За мен един филм трябва да бъде разбираем и комуникативен, защото гениалните неща са прости. Ако един филм е сложен и неразбираем, то той за мен не е гениален, а напротив“, каза в интервю за БТА българският сценарист, режисьор и продуцент Станислав Дончев, който е един от членовете на журито на тазгодишното издание на Международния филмов фестивал за ново европейско кино „Златната липа“. Според него филмите трябва да са „направени на разбираем и прост език, но казват нещо важно и по този начин са гениални. А не такива, които се опитват да измислят нов кино език. Това е все едно да пишеш с букви, които не означават всичко“, категоричен е режисьорът.

От думите му стана ясно, че последните години „европейското кино отива в една такава посока на самоцелна оригиналност, която минава всякакви граници. В своя опит всеки да бъде гениален и първи прави неща, които аз не мога да ги гледам“, посочва още той. 

Интересът към седмото изкуство у Дончев се зародил още като тинейджър „Аз още от много ранна възраст, 12- 13 годишен, съм вманиачен във филмите и нищо друго не съм си представял, че мога да правя. Но през годините киното се разви в моето съзнание. В началото беше абсолютна мания и страст, но вече го гледам малко по-комплексно и като индустрия. Но киното вече за мен е всичко“, разказа българският продуцент и сценарист. Допълва, че е „израснал с американски екшъни от 80-те и 90-те години на ХХ век“.

През т.г. творецът сподели, че ще снима един игрален филм. „Една простичка, обикновена история за едно семейство, в което хората са принудени да живеят с бащата на момичето. Той е един дядо, който е с деменция. Това съответно провокира социално-битови проблеми. Неговата дъщеря иска да му организира едно последно пътуване, преди да забрави всички и всичко. Пътуване из страната да види роднини и света, а синът ѝ да прекара последните си дни с дядо си“, разказа Дончев. 

Очаква се продукцията да излезе на екран най-рано догодина.

Станислав Дончев е роден през 1978 година, като само на 12 години прави първия си късометражен филм, заснет с VHS камера. През студентските си години е сценарист, режисьор и продуцент на два пълнометражни, игрални филма: „Търси се” (2000), който получава наградата за най-добър студентски филм на фестивала за българско кино „Златна роза” 2000 година, награда на факултета по журналистика към Софийския Университет „Св. Климент Охридски” – „Горчива чаша” и „Експерти” (2001), който печели първо място на юбилейния фестивал на кино департамента на Нов български университет през 2001 година.
Завършва магистратура по "Кино и телевизионна режисура" в Нов български университет, където след това в периода 2003-2014 година е преподавател. Режисьор е на филмите „Писма от Антарктида“ (2019), „Корпус за бързо реагиране“(2012, 2014), „Блян за щастие“ (2016). Продуцент е на филма „Дъвка за балончета“ (2017). Филмът му „Малката маркиза” получава наградата на историческата гилдия на фестивала „DOCK” в Бургас.

 

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:18 на 29.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация