site.btaСпоред проучване българинът поставя на първо място по важност здравето на близките си
BOBSTH 12:24:01 09-03-2017
PP1221BO.018
компания - индекс - проучване
Според проучване българинът поставя
на първо място по важност
здравето на близките си
София, 9 март /Екатерина Тотева, БТА/
Здравето на своите близки - това българинът поставя на първо място в десетте най-важни фактора за пълноценен живот според тематичен индекс, създаден от "Лидл България", с помощта на "Прогрес Консулт", съобщиха от компанията.
Индексът за пълноценен живот дава картина доколко качеството на живот на българина отговаря на неговите очаквания. Той се изчислява въз основа на 82 показателя, разделени в 7 категории - здраве, рекреация, отношения, пари, професия, образование и цели. Към началото на 2017 година Индексът приема стойност 0.7490, при теоретичен максимум "1".
На второ място за българина е собственото му здраве, а на трето - да има добро семейство, следвано от "да имам здрав сън" и "липса на стрес". Пълноценното общуване с децата се поставя на седмо място по важност, като веднага след него е факторът "да имам деца". Едва след всички тези показатели участниците в проучването поставят парите - на осмо и девето място се подреждат финансовата обезпеченост и независимост. "Да се храня пълноценно" също е сред десетте най-важни фактора за пълноценен живот.
"Проучването разби доста митове за българина", заявява Росен Кутелов, управител на маркетинговата агенция "Прогрес Консулт", направила проучването. "В представите си за пълноценен живот той в никакъв случай не е себичен, а точно обратното - изтъкан е от мисълта за другите. Друг положителен извод е, че българинът е възприел и се опитва да продължава ценностите на поколенията. Пример за това е огромното значение, което придава на това да осигури добро образование на децата си", споделя още той.
"През всички тези, вече 7 години, в които сме на пазара, винаги сме целели да даваме добавена стойност на нашите клиенти - с продуктите, които предлагаме, и с всички инициативи, които сме подкрепяли и организирали. Решихме обаче сериозно да надградим усилията си в тази посока и да разберем какво всъщност е важно за хората, за да водят един по-качествен и по-пълноценен начин на живот. Затова стигнахме до идеята за това проучване", коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България". Тя допълва, че наред с надграждане на вече съществуващи инициативи на компанията, е планирано да започнат още няколко нови, големи инициативи в подкрепа на по-пълноценния начин на живот на хората.
/ПП/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина