ПП "Спаси София" – Прессъобщение

site.btaСпаси София предлага сливане на транспортните дружества

Спаси София предлага сливане на транспортните дружества
Спаси София предлага сливане на транспортните дружества

Фундаментално преструктуриране на Център за градска мобилност, Столичен електротранспорт, Столичен автотранспорт и Метрополитен предлагат от Спаси София. Става дума за сливане на четирите дружества, за да се оптимизират процесите и да спре изтичането на милиони заради неефективна работа. От Спаси София стъпват на опита в други европейски столици и предлагат анализ и цялостен одит като първа стъпка.

“Всички проблеми, които наблюдаваме в момента - нередовен транспорт, мръсни превозни средства, липса на контрол - се дължат на абсолютната отсъствие на единна транспортна политика и съгласуваност между четирите дружества” - заяви Борис Бонев, председател на Спаси София, и допълни: “Разпокъсаният модел на управление в транспорта носи сериозни проблеми на цялата система.”

“Начинът, по който се управлява градският транспорт, води до ненужно високи разходи и раздут щат, а процесите са абсолютно неефективни и непрозрачни. Тезата ни се потвърждава и от вече публикувани доклади от Сметната палата относно дейността на ЦГМ, където бяха установени редица нередности: липса на стратегическо планиране, несъответствия в отчетността, неефективна система за приходите от платеното паркиране, ограничен контрол по обществените поръчки и поредица от съмнителни практики в управлението.” - категорична е Емилия Ангелова, член на комисията по финанси към градския парламент. По думите и е нужна фундаментална структурна реформа - сливане на дружествата и елиминиране на дублиращите се позиции. Така ще бъдат спестени между 30 и 45 млн. годишно и това е и начинът качеството на градския транспорт да бъде сериозно повишено.

“През последните години разходите за поддържане на обществения транспорт нарастват значително, без от това да следва повишаване на качеството и достъпността на услугата, нито по-ефективното управление на системата. Анализите на различни организации, в това число и граждански, както и вътрешни и външни одити, посочват поредица от управленски и структурни слабости”, изтъкват още от Спаси София.

“В момента наблюдаваме следното - 160 диспечери общо отговарят за редовността на транспорта, който в същото време е и един от най-нередовните в европейска столица - справка линия 111.” добавя общинския съветник адв. Христо Копаранов, член на правна комисия. Според него реформата трябва да се случи след одит и анализ. “Днес внасяме доклад в общинския съвет, който поставя основите на бъдещото сливане на транспортните предприятия - това ще е дълъг процес, ще отнеме години, но днес правим първата крачка.”

“Отново показваме, че реформите не са просто приказки, а изискват подготовка в продължения на месеци.” подчерта Бонев. “Заедно с реформата на паркирането и повишаването на таксата за строеж, които ще донесат десетки милиони в общинската хазна, трябва да приложим механизми, които да гарантират, че хората наистина ще живеят по-добре отпреди”. Съветниците призоваха колегите си в общинския съвет към диалог и казаха, че са отворени за предложения, за да се достигне консенсус.

 

 

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 19:11 на 18.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация