site.btaСпаси София предлага сливане на транспортните дружества


Фундаментално преструктуриране на Център за градска мобилност, Столичен електротранспорт, Столичен автотранспорт и Метрополитен предлагат от Спаси София. Става дума за сливане на четирите дружества, за да се оптимизират процесите и да спре изтичането на милиони заради неефективна работа. От Спаси София стъпват на опита в други европейски столици и предлагат анализ и цялостен одит като първа стъпка.
“Всички проблеми, които наблюдаваме в момента - нередовен транспорт, мръсни превозни средства, липса на контрол - се дължат на абсолютната отсъствие на единна транспортна политика и съгласуваност между четирите дружества” - заяви Борис Бонев, председател на Спаси София, и допълни: “Разпокъсаният модел на управление в транспорта носи сериозни проблеми на цялата система.”
“Начинът, по който се управлява градският транспорт, води до ненужно високи разходи и раздут щат, а процесите са абсолютно неефективни и непрозрачни. Тезата ни се потвърждава и от вече публикувани доклади от Сметната палата относно дейността на ЦГМ, където бяха установени редица нередности: липса на стратегическо планиране, несъответствия в отчетността, неефективна система за приходите от платеното паркиране, ограничен контрол по обществените поръчки и поредица от съмнителни практики в управлението.” - категорична е Емилия Ангелова, член на комисията по финанси към градския парламент. По думите и е нужна фундаментална структурна реформа - сливане на дружествата и елиминиране на дублиращите се позиции. Така ще бъдат спестени между 30 и 45 млн. годишно и това е и начинът качеството на градския транспорт да бъде сериозно повишено.
“През последните години разходите за поддържане на обществения транспорт нарастват значително, без от това да следва повишаване на качеството и достъпността на услугата, нито по-ефективното управление на системата. Анализите на различни организации, в това число и граждански, както и вътрешни и външни одити, посочват поредица от управленски и структурни слабости”, изтъкват още от Спаси София.
“В момента наблюдаваме следното - 160 диспечери общо отговарят за редовността на транспорта, който в същото време е и един от най-нередовните в европейска столица - справка линия 111.” добавя общинския съветник адв. Христо Копаранов, член на правна комисия. Според него реформата трябва да се случи след одит и анализ. “Днес внасяме доклад в общинския съвет, който поставя основите на бъдещото сливане на транспортните предприятия - това ще е дълъг процес, ще отнеме години, но днес правим първата крачка.”
“Отново показваме, че реформите не са просто приказки, а изискват подготовка в продължения на месеци.” подчерта Бонев. “Заедно с реформата на паркирането и повишаването на таксата за строеж, които ще донесат десетки милиони в общинската хазна, трябва да приложим механизми, които да гарантират, че хората наистина ще живеят по-добре отпреди”. Съветниците призоваха колегите си в общинския съвет към диалог и казаха, че са отворени за предложения, за да се достигне консенсус.
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина