site.btaМеждународна научно-практическа конференция "Управленски и маркетингови проблеми в изкуството" се провежда в Пловдив
Академията за музикално, танцово и изобразително изкуство (АМТИИ) "Проф. Асен Диамандиев – Пловдив откри в музейна галерия "Димитър Георгиев" 13-ото издание на Международната научно-практическа конференция "Управленски и маркетингови проблеми в изкуството". Двудневният форум е организиран от катедра "Теория на изкуствата" в АМТИИ-Пловдив и поставя фокус върху съвременните теоретични и приложни аспекти в управлението на арторганизации и връзката между изкуството и бизнеса.
"Горд съм, че имам удоволствието да открия това престижно събитие. То се организира от катедра "Теория на изкуствата", в която работят най-добрите специалисти в България - проф. д-р Любомир Караджов, проф. д-р Весела Казашка, проф. д-р Емилия Константинова и доц. д-р Сюзанна Арутюнян. Академията е горда с това, че вече 13 години това събитие се провежда и така достигна пределите на един много престижен научен форум, в който участват специалисти от цял свят." Това каза в приветственото си слово зам.-ректорът по научно-изследователска дейност на АМТИИ "Проф. Асен Диамандиев" проф. д-р Антон Андонов. Той пожела на всички участници успех на днешното им представяне и в бъдещата им научна работа, добавяйки, че не се съмнява във високата научна стойност на техните доклади.
Проф. д-р Весела Казашка приветства участниците и гостите за откриването на събитието, което по думите й е част от дългогодишната традиция на сътрудничество и обмен на знания в областта на изкуствата и тяхното управление. "Тази конференция представлява следващата стъпка в развитието на идеите, които започнаха да се формират още с първото издание на конференцията. През годините, благодарение на нашето и вашето активно участие, концепциите за управлението на арторганизации, тяхната устойчивост и връзката между изкуството и бизнеса значително се развиха", каза проф. Казашка във встъпителното слово и отбеляза, че и днес, както и в миналото, стремежът на организаторите е да разгледат новите предизвикателства, с които се сблъскват арторганизациите в съвременния свят. „Ние всички знаем, че изкуствата не съществуват изолирано. Те са не само важен аспект на нашата култура и духовност, но и значителен сектор в икономиката, който изисква стратегическо управление, иновации в маркетинговите подходи и ефективни комуникации. Затова основната цел на тази конференция е да събере учени, оперативни мениджъри, експерти и млади изследователи от различни страни и университети, за да се обсъдят важни проблеми, касаещи управлението на арторганизациите и развитието на творческите индустрии“, каза тя и подчерта, че е особено важно да бъдат разкрити предизвикателствата, пред които са изправени арторганизациите в условията на глобализиран и динамичен пазар.
Тя уточни, че конференцията ще бъде завършена с издаването на сборник с доклади с отворен достъп. Според нея тази публикация ще бъде ценен принос към научното и практическо знание в управлението на изкуствата. "Убедени сме, че резултатите от нашето сътрудничество ще обогатят научния свят и ще подкрепят развитието на нови идеи, които да вдъхновяват творчеството и да подобряват практическите аспекти на изкуствата и тяхното управление", добави проф. д-р Казашка.
Проф. д-р Емилия Константинова, ръководител на катедра "Теория на изкуствата", един от основателите на форума и артмениджър на галерия „Димитър Георгиев“, каза пред присъстващите, че още от първото издание на научния форум през 2012 г. заедно с доц. д-р Живка Бушева, доц. д-р Незабравка Иванова и доц. д-р Сюзанна Арутюнян са били убедени, че той е изключително необходим като място, където учени и действащи артмениджъри могат да представят изследвания и тенденции, да обменят и споделят професионален опит. "Като естествено продължение на магистърските специалности "Артмениджмънт" и "ПР на арторганизации" конференцията спомогна и за създаването и утвърждаването на сериозни партньорства в реализацията на успешни проекти", отбеляза проф. д-р Константинова и благодари на академичното ръководство за подкрепата и на колегите си от катедра "Теория на изкуствата".
"Това е най-големият форум по артмениджмънт и комуникация към изкуството в Източна Европа, който има за цел да събере учени от много страни, които да коментират проблемите на маркетинга и комуникациите", каза пред БТА проф. д-р Любомир Караджов. По думите му катедра "Теория на изкуството" поддържа много старателно тази конференция, защото тя е изключително важна както за АМТИИ "Проф. Асен Диамандиев", така и за самата катедра. "Може би една от причините катедрата да е номер едно в България вече няколко години подред, е именно тази конференция", подчерта професорът. Той посочи, че в рамките на форума ще представи две свои книги, които съдържат текстове, писани от него за медиите в качеството му на пиар на институцията, и публикувани в печатни и електронни издания в периода 2014-2024 г. Повече от 160 материала отразяват знакови моменти от учебния, художественотворческия и социалния живот на Академията. Подредени хронологично, те очертават голяма част от историята на първото извънстолично висше училище по изкуствата. Снимките на кориците също са авторски, както и много от фотографския материал, който медиите са получавали през годините. "В тези прессъобщения са всички най-важни неща, които са се случили в Академията от най-високо естество и подредени по хронология представляват една своеобразна история на най-важното, което е станало в Академията за този знаков период между 50-ата и 60-ата й годишнина”, добави проф. Караджов.
В пленарните доклади в рамките на конференцията участват: проф. Жанна Толисбаева, директор на "Изследвания и стратегическо развитие" в Казахстанската национална академия по хореография и главен редактор на научното списание Arts Academy; доц. д-р инж. Иван Обрешков, лектор и изследовател в областта на туризма, хранителните технологии и културното наследство в Университета по хранителни технологии (УХТ) – Пловдив и функционален декан по международно сътрудничество и обучение, и Искрен Лилов, специалист по маркетинг и комуникации, автор и предприемач с опит в медиите и културологията и създател на The circular marketing model (Модел за кръгов маркетинг) – концептуална рамка за устойчиви брандове, адаптирана към дигиталната ера и изкуствения интелект.
По време на форума, който продължава и утре, ще бъдат представени статии и доклади с теоретичен, методологичен или практически фокус в следните области: Стратегическо управление на арторганизации; Мотивация и управление на човешки ресурси; Маркетинг и PR в културните институции; Комуникации и популяризиране на изкуството; Артпредприемачество; Сътрудничество с образователни институции.
В конференцията, която се реализира с подкрепата от фонд „Научни изследвания“, участват специалисти от сферата на артмениджмънта от Гърция, Румъния, Казахстан, Индонезия, Китай и седем висши училища от България.
/АУ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина