site.btaМОЛДПРЕС: Молдова беше популяризирана в Германия и Австрия като устойчиво развиваща се туристическа дестинация

МОЛДПРЕС: Молдова беше популяризирана в Германия и Австрия като устойчиво развиваща се туристическа дестинация
МОЛДПРЕС: Молдова беше популяризирана в Германия и Австрия като устойчиво развиваща се туристическа дестинация
Щандът на Република Молдова на туристическото изложение в Берлин. Снимка: МОЛДПРЕС

Молдова се превръща във все по-разпознаваема по света туристическа дестинация, споделяща принципите на устойчивост, дигитализация и гъвкавост, промотирани от Световната организация по туризъм (СОТ) към ООН, съобщи молдовската новинарска агенция МОЛДПРЕС за БТА. Тази седмица молдовска делегация взе участие в две изложения с международно значение за туристическата индустрия: Ай Ти Би (ITB) – Берлин (7-9 март ) и Празничен панаир във Виена (16-19 март).

По време на изложенията представители на частния сектор и туризма министерство на културата на Република Молдова и Националната асоциация за чуждестранен и местен туризъм на Молдова (АНТРИМ) успешно представиха туристическите маршрути и атракции на Молдова, давайки възможност на посетителите да направят виртуални турове, да дегустират молдовско вино и да се запознаят с традициите и културата на страната. Участниците в изложенията установиха контакти с нови контрагенти и проведоха разговори с чужди компании, които изразиха своя интерес към Молдова като туристическа дестинация. 

„За първи път след тригодишно прекъсване Молдова се завърна със свой национален щанд на международно туристическо изложение. С активното участие на туроператори, делегацията за 2023 г. представи Молдова като дестинация, която може да предостави нови културни изживявани, комбинирани с етно и гастрономични елементи, автентични традиции, история, непознати досега туристически маршрути – любопитни подробности за чуждестранните туристи“, каза министърът на културата на Република Молдова Сергиу Продан. 

В графика на събитието в Берлин беше включено разкриването на трансграничен проект озаглавен Херипрениършип (Heripreneurship), както и културен маршрут, който поставят ударението на нематериалното наследство на ЮНЕСКО, озаглавен „Традиционно занаятчийство на стенни килими“ в Румъния и Република Молдова. 

По време на празничния панаир във Виена Молдова беше представена от шест туроператора. Посетителите на молдовския щанд се запознаха с последните оферти, свързани с цените на туристическите пакети в Молдова за този сезон и получиха информация за програмата на културните и туристическите събития в страната за 2023 г., бизнес-форумите, информация за контакти, от които да получават дългосрочни оферти, и така нататък. В същото време националните портали www.moldova.travel и www.360.moldova.travel бяха представени, както и нововъведената апликация Smart Guide, която предoставя информация от първа ръка на хора, които са избрали да посетят Молдова. 

"Все повече туристи търсят достоверни и актуални източници на информация; поради тази причина продължаваме да подобряваме съдържанието на уебсайта на страната. В момента това е един от основните източници, които посетителите ползват, тъй като съдържа информация за туристическите дестинации, както и актуална информация за геополитическата ситуация", каза изпълнителният директор на АНТРИМ Елена Степанова.    

Присъствието на Молдова със щанд в Берлин и Виена беше организирано от министерството на културата и ANTRIM със стратегическата подкрепа на Проекта за конкурентоспособност и устойчивост на селските райони в Молдова, финансиран от Американската агенция за международно развитие (USAID). 

(Новина, избрана от молдовската агенция МОЛДПРЕС за публикуване от БТА съгласно договора за сътрудничество между агенциите.)

/ГГ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:26 на 01.03.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация