site.btaОБНОВЕНА Министърът на туризма Мирослав Боршош покани артисти от цял свят да създадат плакат, вдъхновен от България


Каним артисти от цял свят да създадат плакат, вдъхновен от България — такава, каквато я виждат или тепърва ще откриват. Истинска, вдъхновяваща и уникална. Това написа министърът на туризма Мирослав Боршош в официалния си профил във Фейсбук.
Той публикува и снимка на емблематичен плакат на проф. Божидар Йонов, с който през 1970 г. печели първа награда на Международния конкурс за туристически плакат в Милано. „Днес той отново се завръща на световната сцена — като вдъхновение за първия по рода си международен конкурс за туристически плакат, организиран от България“, отбелязва министър Боршош.
Както БТА писа, Международното триенале на сценичния плакат обяви конкурс на 8 май в БТА за туристически плакат на България в партньорство с Министерството на туризма, Съюза на българските художници, Националната художествена академия и БТА. Това се случи на 8 май в Националния пресклуб на БТА в София. По време на събитието бе сключен договор за медийно партньорство между БТА и сдружение „Международно триенале на сценичния плакат – София“. Подписи под документа сложиха генералният директор на БТА Кирил Вълчев и проф. Божидар Йонов.
Целта на конкурса е създаването на плакат, който в концентриран вид разкрива красотата на България и нейния положителен образ като примамлива целогодишна дестинация. Върху плаката задължително трябва да бъде изписано името „България/Bulgaria“. Няма други изисквания за използване на лого или слоган. Резултатите от конкурса ще бъдат обявени до края на юли. Наградният фонд е в размер на 10 000 евро. Ще бъде присъдена първа награда – 3000 евро, три равностойни награди по 2000 евро и поощрителна награда от 1000 евро. Журито си запазва правото да разпредели наградите в зависимост от качеството на получените предложения, в рамките на обявения награден фонд. С наградените и номинираните плакати ще бъде организирана изложба.
„Международното триенале на сценичния плакат има изключително много контакти в цял свят с автори, които работят в областта на т.нар. изкуство плакат. Надявам се, че ще получим едни много интересни плакати, свързани с България, защото на мен ще ми е много интересно да видя как мисли един художник във връзка с това, което е чувал за България. Много автори тепърва ще разтворят книги и интернет, за да се поинтересуват от България, да видят какво има тук. Ето така става рекламата за България, без да искаме“, каза на представянето на 8 май проф. Божидар Йонов, съосновател на триеналето, заедно с Албена Спасова.
"БТА ще разпространи информацията за международния конкурс сред своите партньори. Ние имаме двустранни договори с 50 национални информационни агенции, така че чрез английската ни емисия ще достигне до много широк кръг държави възможността за участие на автори в международния конкурс“, каза Кирил Вълчев на събитието на 8 май.
Това е първият до момента международен конкурс за рекламни плакати, посветени на България, поясни тогава Албена Спасова. Обръщайки поглед назад, ние се опитахме да реконструираме картината какво се е случвало в полето на рекламния туристически плакат и изключително бяхме въодушевени от смелата идея на Министерството на туризма за обявяване на конкурс, по наше настояване той е международен. Без съдействието на Министерството на туризма не би бил възможен подобен конкурс, защото за първи път в българската практика има осигурен награден фонд, който е в рамките на 10 000 евро, което прави конкурсът абсолютно съпоставим с това, което се случва по света с колегите от Финландия, Франция, Испания и така нататък. Имаме няколко предизвикателства. Съвсем умишлено в статуса на конкурса е абсолютно свободен, не искаме да насочваме участниците в дадена посока – били то културен туризъм, кулинарен туризъм, идеята е за един синтезиран, ефектен образ. Силно се надяваме, че в следващите два месеца това ще провокира вниманието на световната и на българската колегия. Конкурсът е явен, в него могат да участват и студенти включително“, каза Албена Спасова.
В централното фоайе на СБХ, в сградата на ул. „Шипка 6“, са показани 18 плаката, създадени в периода между 30-те и 70-те години на миналия век. „Прави впечатление, че сред авторите, които са представени, има големи майстори на българската визуална култура като Дечко Узунов и Иван Кирков. Не е задължително всеки да е плакатист , има работи на Евгени Йонов, на Божидар Йонов. Има какво да се разкаже от историята, това е лека препратка, реверанс към миналото, с надежда, че ще получим много нови идеи“, каза още Албена Спасова.
/ВСР/ДД, ГН, АЦ, МЛ
/ТС/
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина