site.btaДе Ем потвърждава целта си за нулеви нетни емисии до 2045 г., посочва представителството на групата за България

Де Ем потвърждава целта си за нулеви нетни емисии до 2045 г., посочва представителството на групата за България
Де Ем потвърждава целта си за нулеви нетни емисии до 2045 г., посочва представителството на групата за България
Снимка:"Де Ем България"

Групата Де Ем (dm) потвърждава целта си да постигне нулеви нетни емисии до 2045 година в първия съвместен Доклад за устойчивост, обхващащ всички 14 държави, в които присъства групата dm drogerie markt. Докладът бива публикуван в България днес, съобщиха от компанията.

Документът е за финансовата 2023/2024 година (1 октомври 2023 - 30 септември 2024 г.) и в него се обобщават дейностите за устойчиво развитие в страните на 14-те компании от групата.

Според данните в доклада през 2023 г. общото потребление на енергия от възобновяеми източници на групата Де Ем е 67 процента, което е с 3 процента повече в сравнение с предходната година. По-голямата част от емисиите на парникови газове се генерират във веригите за създаване на стойност, като например при производството на продукти с марка dm, се отбелязва в съобщението. 

В рамките на групата 78 обекта вече се снабдяват с енергия от фотоволтаични инсталации, включително магазини, административни офиси и разпределителни центрове. Към 2024 г. "Де Ем България" разполага с три фотоволтаични инсталации в експлоатация. Част от груповите усилия по пътя към климатична неутралност включват още пилотни проекти за устойчив транспорт и използване на водородни и електрически камиони в логистиката, отчитат от компанията.

По отношение на опаковките на собствените марки от групата залагат на използването само на толкова материал, колкото е необходим за защитата на продукта. При пластмасовите опаковки количеството на използвания за тях материал през 2023 г. е намален с почти 30 процента в сравнение с 2018 г. и спрямо оборота. В края на 2023 г. 43 процента от пластмасата в опаковките на продуктите с марка dm в Германия вече са от рециклиран материал, отбелязват от компанията.

Собствената марка на компанията dmBio включва около 650 продукта и е най-бързо развиващата се марка на групата, отчитат още компанията. 100 процента от продуктите на тази марка са сертифицирани със знака за биологично производство на ЕС. Като цяло в групата тези продукти представляват 81 процента от продажбите на храни (80 процента в "Де Ем България"). 

"Целият международен екип по проекта се ръководеше от идеята, че докладът не трябва да изпълнява бюрократично задължение, а по-скоро да насити това задължение със смисъл - постигнатата прозрачност ни помага да разпознаем ключовите области за действие и да приложим още по-целенасочени мерки. Освен това от доклада става ясно колко много ценни и уникални проекти се реализират във всички държави, в които Де Ем осъществява дейност - това ни прави горди и мотивира желанието ни да се справяме още по-добре", коментира Харалд Бауер, председател на Борда на управителите на подгрупата "Де Ем Австрия", от която е част и компанията за България. 

"Добър пример за това как подхождаме при реализацията на проектите, така че да постигаме целите си, е нашата стратегия за околната среда. Тя обхваща всеки аспект от дейността ни и ясно очертава ангажиментите ни. Всички знаем, че екологичните ресурси на планетата са ограничени. Затова нашата стратегия разглежда наред с емисиите, които влияят на климата, и други въздействия върху околната среда", посочи председателят на Борда на управителите на "Де Ем България" Андрей Петров.

/ИЦ/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 23:00 на 12.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация