site.btaФондация "УниКредит" и глобалната образователна мрежа "Тийч фор ол" обявиха тригодишно партньорство на стойност 5,5 милиона евро

Фондация "УниКредит" и глобалната образователна мрежа "Тийч фор ол" обявиха тригодишно партньорство на стойност 5,5 милиона евро
Фондация "УниКредит" и глобалната образователна мрежа "Тийч фор ол" обявиха тригодишно партньорство на стойност 5,5 милиона евро
Снимка: Христо Воденов/БТА

Фондация "УниКредит" и глобалната образователна мрежа "Тийч фор ол“ (Teach For All - TFA) обявиха на пресконференция тригодишно партньорство на стойност 5,5 милиона евро.

Партньорството ще допринесе за качествено образование в училища с недостатъчни образователни ресурси в Европа и ще насърчат идеята за равно и качествено образование за всички деца. Негов фокус са шест държави, в които банката работи - Италия, Германия, Австрия, България, Румъния и Словакия. Гостите от чужбина се включиха в пресконференцията през видеовръзка.

Фондацията също така подкрепя работата на TFA, която цели да обучи способни хора да работят в училищата, с ограничени ресурси.         

Чрез това партньорство и силна подкрепа Фондация "УниКредит" и TFA ще се борят с образователните различия, с които се сблъскват децата в цяла Европа и ще предотвратят ранното отпадане от училище сред младите хора, като предоставят качественото образование, което ще помогне на учениците да търсят нови възможности и да изпълняват амбициите си за кариера.

Фондация "УниКредит" и TFA започнаха своите взаимоотношения през 2022 г., като корпоративната основа на "УниКредит" и мрежа от независими партньорски организации обединиха усилията си, за да помогнат за изпълнението на амбицията на фондацията да отключи потенциала на следващото поколение деца в Европа. Те възнамеряват да постигнат това, като съсредоточат усилията си в Европа, за да осигурят достъп до качествено образование за децата, като TFA има за цел да направи това и в международен план.

Доклад на УНИЦЕФ от март установи, че неравенството в образованието в Европа и Централна Азия се е задълбочило от пандемията от КОВИД-19 насам, въпреки неспиращите усилия от страна на правителствата, като затварянето на училищата е засегнало 63 милиона ученици.

Докладът също така показва, че 3 на сто от децата в начална училищна възраст в Източна Европа и Централна Азия не са посещавали училище, в сравнение с 1 на сто в Западна Европа, от 2013-2019 г. Румъния, като една от териториите на "УниКредит", подкрепена от новото партньорство за TFA, има особено висок процент на отпадане на ученици от училище в начална възраст: 12 на сто за момчетата и 13 на сто за момичетата.

От фондацията посочиха, че 11,1 на сто от младите мъже и 8 на сто от младите жени в ЕС преждевременно напускат системата на образованието по данни на Евростат. Ранното напускане на образованието има последици за цял живот, като прекъсва възможностите за развитие и може да доведе до намаляване на потенциалните доходи, влошаване на психичното здраве и социално дискриминиране.

Андреа Орчел, председател на Фондация "УниКредит", заяви: "Радвам се да обявя партньорството на Фондация "УниКредит" с "Тийч фор ол". Европа има потенциала да бъде голям икономически блок - да очертае пътя в глобалния икономически и социален прогрес, насърчавайки бъдеще на споделен просперитет. Ето защо нашата банка и Фондацията превърнаха в наша обща мисия отключването на този потенциал. Фондация "УниКредит" е посветена на това да предостави на учениците основните инструменти за изграждане на по-добро бъдеще за себе си, своите общности и нашия континент. Заедно с "Тийч фор ол" ще постигнем напредък в справедливото образование в шест региона на "УниКредит", насърчавайки колективното лидерство в младите хора и в дългосрочен план стимулирайки обществената трансформация."

"Гордеем се с партньорството си с Фондация "УниКредит", каза Уенди Коп, съосновател и главен изпълнителен директор на Teach For All. "Тяхната подкрепа ще ни помогне да разширим работата си и да създадем набор от учители лидери, които продължават да променят образователните резултати за някои от най-маргинализираните ученици в Европа. Заедно се ангажираме да гарантираме, че всяко дете има достъп до възможности за реализиране на своя потенциал и да формира по-добро бъдеще за себе си и за света".

"Щастлива съм, че имаме възможност да продължим партньорството си със Заедно в час. В рамката на изминалото вече сме реализирали общи инициативи, като над 25 колеги от "УниКредит Булбанк" са ментори и ролеви модели и подпомагат съвместната ни работа в полза на децата. Старта на новото ни партньорство ще награди всичко постигнато до момента – не само чрез финансовата подкрепа, а и чрез още по-активно ангажиране на наши колеги като доброволци“, каза Цветанка Минчева, главен изпълнителен директор на "УниКредит Булбанк" по време на медийно събитие, посветено на партньорството между двете организации.

"Инвестицията в знание и образование е мисия, която помага на всяка компания да развива своя най-ценен ресурс – служителите си. "УниКредит" успяват по много добър начин да съчетаят именно този подход с поглед към бъдещето. Защото днешните ученици са бъдещето, а работата ни в Заедно в час цели всички те да получат качествено образование и да бъдат будни, щастливи и интелигентни граждани. Благодарим на "УниКредит Булбанк" за дългогодишното доверие и възможността да бъдем съмишленици в осигуряването на качествено образование за всяко дете в България”, отбеляза Траян Траянов, изпълнителен директор на фондация Заедно в час.     

От стартирането на сътрудничеството си с инвестиция от около 2 милиона евро през 2022 г., "УниКредит" и TFA вече са оказали дълбоко въздействие върху образованието на младите хора из цяла Европа. Заедно те успешно обучиха и подкрепиха 592 учители в рамките на мрежата на TFA в Европа, подобрявайки учебния процес за над 40 600 ученици на континента само за една година. 

Новото партньорство на стойност 5,5 милиона евро ще помогне на Фондация "УниКредит" и TFA да постигнат още по-големи и добри резултати, като дадат възможност на учителите и местните общности да преосмислят образователните системи в райони с недостатъчни ресурси и да изградят по-приобщаваща училищна среда, която предлага качествено образование за всички деца, година след година. Фондацията и партньорите от местната мрежа на TFA ще обучат над 1400 учители, осигурявайки качествено образование на над 83 000 ученици до 2026 година. Също така партньорите в мрежата ще развият лидерските умения на повече от 3600 ученици и повече от 10 870 учители в цялата система.

Това партньорство увеличава общата инвестиция на Фондацията в образователни инвестиции от началото на годината до 18,1 милиона евро, съставляващи 91 процентаот 20 милиона евро, отпуснати на "УниКредит" за фондацията тази година. Този ангажимент подчертава отдадеността на Фондация "УниКредит" на каузата и нейната централна роля в рамките на всеобхватната социална стратегия на банката, според която групата издава общ обем от около 8 милиарда евро социално финансиране чрез микрокредитиране, финансиране с въздействие и заеми за развиващи се райони. Всичко това е част от общата сума за ESG инициативи за финансовата 2022 г. и първите 9 месеца на 2023 г. от около 80 милиарда. В допълнение към това "УниКредит" инвестира общо 36,5 милиона през 2022 г. в социални и филантропски инициативи, 8 милиона от които бяха разпределени за образование и млади хора.

Въпреки успехите на децата в различни състезания, ножицата в образованието се разширява. Само една организация или компания не може да се справи с този проблема и затова тук има представители на бизнеса, на неправителствените организации и на държавата, Ивелина Пашова, ръководител обучение и подкрепа на училищни екипи в "Заедно в час".

Най-важният фактор за обучението на децата са учителите и с нашето партньорство повишихме квалификацията на 127 нови учители, за да достигнем до 8300 ученици.

Бизнесът може да се включи в с по-голяма подкрепа на професионалното средно образование  и във висшите училища. България може да стане една от водещите страни в Европа в определени области на икономиката, но бизнесът трябва да каже как да се развиват определени специалности. В динамично развиващата се среда много професии ще се появят, но и други ще изчезнат, каза министър Цоков. В училищата с уязвими групи може да се помогне на децата да получат умения и да се насочат към определена професия, каза Галин Цоков, министър на образованието и науката, който беше гост на събитието. Проблемът за образованието в България е увеличаващата се ножица между много добрите резултати на малък брой деца и същевременно недобри резултати на много деца от най-вече от уязвими групи. В определени училища има такава тенденция. Основният проблем у нас е образователното неравенство. Работим по нов начин за подготовка на учителите. Има интересна магистърска програма, в която обучението е дуално - една година се учи в университета и след това студентите преподават в училищата, каза министърът.

/СС, ЦМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:53 на 01.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация