site.btaВ изнесени пунктове в Шумен от РЗИ ще съдействат на гражданите за сдвояване на електронното здравно досие с мобилното приложение еЗдраве

В изнесени пунктове в Шумен от РЗИ ще съдействат на гражданите за сдвояване на електронното здравно досие с мобилното приложение еЗдраве
В изнесени пунктове в Шумен от РЗИ ще съдействат на гражданите за сдвояване на електронното здравно досие с мобилното приложение еЗдраве
Експерти на РЗИ Шумен съдействат за сдвояване на електронни здравни досиета с мобилни телефони чрез приложението еЗдраве. Снимка: кореспондент на БТА в Шумен Антоний Димов/архив

Регионална здравна инспекция – Шумен (РЗИ) организира изнесени пунктове, където екип на инспекцията и представители на „Информационно обслужване“ АД – клон Шумен ще извършват сдвояване на електронното здравно досие и мобилното приложение еЗдраве, съобщиха от РЗИ. 

За улеснение на гражданите, РЗИ – Шумен ще разположи изнесени пунктове от 1 до 4 юли на различни локации. На 1 юли от 9:00 ч. до 12:00 ч. ще има пункт пред сградата на Областна администрация – Шумен. На 2 юли изнесеният пункт от 9:00 ч. до 12:00 ч. ще бъде във фоайето пред Центъра за информация и услуги в Община Шумен. На 3 юли от 9:00 ч. до 12:00 ч. пунктът ще бъде във фоайето на Диагностично-консултативен център (ДКЦ) I. На 4 юли от 13:00 ч. до 16:30 ч. изнесен пункт ще има в Търговски комплекс Сити център Шумен.

За да бъде сдвоено здравното досие с мобилен телефон, се изисква гражданите да инсталират предварително мобилното приложение еЗдраве, което е безплатно, както и да разполагат с електронна поща. Те трябва да носят със себе си и лична карта. Процесът по сдвояване е напълно безплатен и отнема малко време. Кампанията ще продължи и след обявените дати, като РЗИ – Шумен ще предоставя своевременно график с конкретните локации и времеви интервали.

Към момента достъпът до приложението еЗдраве е възможен чрез Квалифициран електронен подпис (КЕП). Гражданите, които не разполагат с КЕП, могат да извършат сдвояване на електронното си пациентско досие с мобилно устройство в офисите на РЗИ, Районна здравноосигурителна каса (РЗОК) или „Информационно обслужване“ АД.

Електронното здравно досие дава достъп до лабораторни резултати, рецепти, болничен престой, информация за кръводарявания, медицински бележки. Всеки родител има достъп и до данните на своите деца. Приложението изпраща информация за предстоящи прегледи, имунизации, активни направления.

Приложението е надградено с модул „Дългосрочна грижа за пациента“, който подпомага управлението на процеси, свързани с профилактика и скрининг, медицински рискове и хронични състояния. Целта е да се осигури персонализирана и проактивна помощ за потребителите, така че да бъдат подкрепени в стремежа си към по-дълъг и пълноценен живот.

БТА припомня, че в изнесен пункт пред Областната администрация в Шумен експерти от Регионалната здравна инспекция съдействаха на граждани за сдвояване на електронни здравни досиета с мобилни телефони чрез приложението еЗдраве на 13 септември 2024 г.

Общопрактикуващите лекари вече могат да видят протоколите за скъпоструващи лекарства на пациентите си през портала doc.his.bg, съобщиха от Национална здравноосигурителна каса (НЗОК) днес. От НЗОК посочват, че от средата на този месец, достъп до протоколите беше осигурен и за пациентите с надграждането на личното електронното здравно досие в Националната здравноинформационна система. Гражданите могат да следят протоколите си на my.his.bg и чрез приложението еЗдраве.

/МК/

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 13:47 на 28.06.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация