site.btaСливане на четирите транспортни дружества и намаляване на администрацията им, предлагат от ,,Спаси София“
Ползите от сливане на четирите транспортни дружества ,,Център за градска мобилност“, ,,Столичен електротранспорт“, ,,Столичен автотранспорт“ и ,,Метрополитен“ са очевидни, каза общинският съветник от групата на "Спаси София" Борис Бонев на брифинг в Столичната община. Намаляване на администрацията, оптимизиране на разходите и съкращаване на веригата на информация са друга част от предложенията в доклада, внесен в Столичния общински съвет (СОС) днес от групата на ,,Спаси София“.
По думите на Бонев всички проблеми, които наблюдаваме в момента - нередовен транспорт, мръсни превозни средства, липса на контрол, се дължат на абсолютното отсъствие на единна транспортна политика и съгласуваност между транспортните дружества.
Може да се постигне оптимизация в размер между 30 млн. и 45 милиона лева на година с транспортната реформа, каза общинският съветник от ,,Спаси София“ Емилия Ангелова. По нейните думи само при общата администрация може да се постигне спестяване на разходите между 25 млн. и 36 млн. лв. и до пет милиона лева от ръководните позиции в бордовете на директорите. Ангелова заяви, че се предвижда да бъдат съкратени от административните длъжности около 1000 души. Предложението за сливане не е просто логично, то е абсолютно икономически неизбежно, добави тя.
Общинският съветник от "Спаси София" Христо Копаранов каза, че най-подходящият вариант на сливането според търговския закон е, когато дружество се прекратява без ликвидация, а активите и пасивите му отиват в едно ново дружество. Предвидили сме в шестмесечен срок да бъде изготвен анализ с проект на решение за сливане на четирите транспортни дружества, обясни Христо Копаранов. Това решение, в случай на едноличен собственик на всички дружества, замества договор или план за преобразуване. В рамките на тази година може да се реализира сливането, добави общинският съветник.
След като СОС разгледа одита и анализа на транспортните дружества и вземе решение, трябва да възложи на кмета Васил Терзиев да изготви конкретни стъпки по сливане на дружествата, каза Копаранов. Той допълни, че след това предстои формално взимане на решение за създаване на новия транспортен оператор, доколкото Столичната община е едноличен собственик на капитала, а СОС съответно е принципал.
/РИ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
Потвърждение
Моля потвърдете купуването на избраната новина