site.btaПочти всички обекти по железопътната мрежа ще бъдат завършени до 2029 г., обяви вицепремиерът Гроздан Караджов

Закъсненията на влаковете в страната се дължат основно на ремонтите по железопътните трасета. Това коментира в Бургас вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов. По думите му, завършването на обектите в следващите една или две години ще бъде много трудно. 

“Имаме яснота, каквато през март нямахме. Днес почти всички обекти с изключение на един, ще бъдат завършени в програмния срок до 2029 година. Единственият е тунелът при Елин Пелин - всъщност те са два тунела, за които нямаме пълна яснота. И то основно, защото знаете - има много тежки претенции от страна на изпълнителя. По моя заповед шефът на Националната компания “Железопътна инфраструктура“ е назначил нова комисия, която се състои от преподаватели, които ще направят замервания и цялостен модел на този тунел и ще ни дадат яснота как ще продължим и дали ще завършим в планирания срок“, каза Караджов. 

Транспортният министър пристигна в Бургас с влак от София, за да провери лично на какъв етап е готовността на железопътната инфраструктура за пускането на допълнителните композиции по направленията София – Бургас и София – Варна, които ще спират на минимален брой гари. 

“Първата ни задача с това пътуване беше да видим възстановяването на експресната железопътна услуга и дали има готовност от страната на “Пътнически превози“. Да, имаме възможност да предоставим услуга, която ще бъде, ако не на челните нива, то на и около средното за Европейския съюз. Влакът за Бургас ще разполага с три вагона. От 15 юни пускаме един влак за Варна и един влак за Бургас с две до три спирки“, добави още министърът на транспорта. 

На бургаската гара той слезе от 25-годишен вагон, част от новите машини в състава на държавните железници. Цената, на която се планира да бъде билетът от столицата до Бургас, е 63 лева. Скоростта на влака, с който вицепремиерът пътува от София до Бургас, е била от 25 до 130 км/час.  

“Вагоните са 25-годишни, но предлагат достатъчно комфорт. Времето, за което пристигнахме днес, беше 5 часа и 32 минути. Има възможност времето да се съкрати с 15 до 20 минути. Надявам се да постигнем това още с първия влак, защото ремонтите ще са приключили. Това ще бъде конкуренция на автотранспорта“, каза Караджов. 

По време на пътуването са били обсъдени и железопътните връзки, които да свържат Северна и Южна България. 

“Идентифицираме три места, за които ще започнем работа. Едното е до София – то ще свърже София с Мездра, с разклонение при село Столник. Там по предварителни проекти на НКЖИ ще има около 15-километров тунел. Второто място е от Христо Даново до Троян, където нямаме проекти, но вероятността да излязат т.нар. ъгли на наклоните е много голяма и това е втората потенциална точка. Третата е някъде по протежението на Хаинбоаз, където възвишенията са по-ниски и може да се премине през два или три тунела, за да се свърже Велико Търново с южния трак. Днес показахме, че южната страна, тоест подбалканският път е годен, в по-голямата си част е ремонтиран. Ние по това трасе можем да свържем София с Бургас за около 5 часа, което е съизмеримо с автобусните превози“, добави Гроздан Караджов. 

Нямам общо с това предложение и не знам какво се случва по този казус. АПИ е в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, коментира министърът на , попитан дали има общо с кандидатурата на Диана Русинова за шеф на Агенция “Пътна инфраструктура“.

В Бургас Гроздан Караджов коментира също зачестилите инциденти с камиони през последните няколко дни. “Това бяха самостоятелни инциденти. Навсякъде установихме превишена скорост. Тази превишена скорост обаче не идва сама по себе си, а от този, който управлява машината. Пътищата ни наистина са лоши. От тази гледна точка държавата е длъжник на водачите и пътуващите от десетилетия. Но основен фактор е превишаването на скоростта“, каза той и допълни, че в момента се обсъждат варианти за свързване на информационните системи на всички институции, които имат отношение към движението по пътищата. 

“В момента БГ ТОЛ проверява само винетки, ние само гумите на камионите, КАТ проверява с камери. Цялата тази мощ на държавата, чрез едно обединяване, трябва да я струпаме на пътя и да се знае, че в България нито едно нарушение не минава без наказание“, заяви министърът на транспорта и съобщенията. 

/АБ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

Потвърждение

Моля потвърдете купуването на избраната новина

Към 23:04 на 28.05.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация