site.btaИзлизането на астронавти в открития космос отново се отлага заради ситуацията с модула "Наука" на МКС

Снимка: АП

Насроченото за 19 октомври излизане в открития космос от американския сегмент на Международната космическа станция (МКС) се отлага заради изтичане на течност от външната резервна охладителна система на многофункционалния лабораторен модул "Наука", съобщи НАСА.

"Излизането в открития космос, планирано за дата не по-рано от 19 октомври, сега се отлага за по-късна дата", се казва в изявлението, направено от американската космическа агенция.

Решението е взето, за да се предостави на инженерите допълнително време да завършат анализа на изтичането на охлаждаща течност, който се появи на 9 октомври.

Датата на другото излизане в открития космос, което е планирано за 30 октомври, остава непроменена, се допълва в изявлението.

Астронавтите Лоръл О'Хара от НАСА и Андреас Могенсен от Европейската космическа агенция (ЕКА) трябваше да излязат в открития космос на 19 октомври.

О'Хара и другата астронавтка на НАСА, Джазмин Могбели, трябва да излязат извън МКС на 30 октомври.

По-рано двете излизания бяха планирани съответно за 12 и 20 октомври, но бяха отложени заради проучването на специалистите на ситуацията с руския модул.

Роскосмос съобщи за теча от външната охладителна система на лабораторния модул "Наука" на 9 октомври. Тогава от руската космическа агенция отбелязаха, че ситуацията не представлява заплаха за екипажа на МКС.

По-късно космонавтът на Роскосмос Олег Кононенко, който е и специален кореспондент на ТАСС, съобщи, че изтичането на охлаждаща течност не е застрашило живота на екипажа, нито е станало причина за отлагането на експерименти.

/ХК/